شماره : 114109
21 / 3 / 2018 - 16:36

کفش پاشنه خوابیده نباشیم !

باکمی تأمل در اینکه کفش پاشنه‌خوابیده نباشیم متوجه می‌شویم که چه بار مفهومی و استعاره‌ای و تشبیهاتی می‌تواند داشته باشد اگر یک مهمانی را تصور کنید و مدام رفت‌وآمد به داخل و بیرون را دقت کنید

سید رضا موسوی در اهروصال نوشت؛

باکمی تأمل در اینکه کفش پاشنه‌خوابیده نباشیم متوجه می‌شویم که چه بار مفهومی و استعاره‌ای و تشبیهاتی می‌تواند داشته باشد اگر یک مهمانی را تصور کنید و مدام رفت‌وآمد به داخل و بیرون را دقت کنید

هرکسی از در بیرون بخواهد برود بدون مکث و تعلل اولین کفشی که پاشنه‌خوابیده داشته باشد برمی‌دارد دیگر کاری به اینکه کفش مال چه کسی است و جریانش چیست ندارند و مدام این عمل به‌صورت خیلی عادی تکرار می‌شود بی‌آنکه از صاحب کفش دلجویی یا اجازه‌ای بگیرند.

و چقدر حال‌وروز و رفتار و اعمال بعضی از مسئولین و وکلای ما هم شبیه حکایت کفش‌های پاشنه‌خوابیده شده است انگار به‌غیراز سواری دادن به این‌وآن کار دیگری بلد نیستند بی‌آنکه به عواقب کارشان تأملی داشته باشند. ملت کیلویی چند!

چه بر سر ملت ما آمده که در بزنگاه‌های انتخاباتی این‌چنین افرادی را برای سکان‌داری امورات خود انتخاب می‌کنند

نه ثبات شخصیتی نه استقلال فکری نه عرق ملی و نه کرامتی.

سوژه‌ای شده‌اند برای رسانه‌های معاند ژست روشنفکری که منورالفکری به خود گرفته وبی آنکه به حسن و قبح کارشان به صحت‌وسقم سخنانشان اندیشه‌ای داشته باشند با سخنان شاد وبی منطق خوراک خبری رسانه‌های معاند گشته‌اند یک‌بار با طرح اینکه حجاب اجباری است یا اختیاری؟! حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی. دفاع از عدالت جنسیتی و برابری زن و مرد. حقوق شهروندی و دیگر روز رفراندوم؟!

بی‌آنکه وجه کارشناسانه و نه صداقت از گوینده را داشته باشد خوراک دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی و رادیو فردا و صدای امریکا و کانال‌های بی‌شمار تلگرامی را تأمین می‌کنند تا فردایان ترامپ از برجام خارج شود و نیکی هیلی شکوائیه نقض حقوق بشر در ایران را به سازمان ملل ببرد با پول رهنورد دخترکی در خیابان انقلاب کشف حجاب کندو… کجاست آن اندیشه انقلابی و تفکر اسلامی.

امریکا هرروز بر سر توافق نحس برجام هسته‌ای دبه دربیاورد وعده‌ای از داخل تیتر بزنند ترامپ عصبانی شد؟! نشد؟!

نباید اروپا را از خود ناراضی کنیم باید در مورد منطقه کوتاه آمد موشکی را برای چه می‌خواهیم‌ سر کدخدا سلامت …

 

ان الله لایغییر بقوم حتی یغییرمابانفسهم …

 

و خدا حال هیچ قومی را تغییر نداد جز اینکه خودشان حالشان را عوض کردند یعنی کارشان تا به حدی رسید که حتی امارات و بحرین و جیبوتی هم تهدید و تحریم کنند ترامپ بی‌شخصیت عیاش هرروز برایمان خوابی جدید ببیند و فرانسه برایمان خط‌ونشان بکشد و کجاست آن عزتی که خداوند وعده داده است.

 

یاایهاالذین امنو امنو.

 

دشمن با هزاران ترفند و حیله برای مردم کشورمان سفره هفت‌سین خودکم‌بینی تزئین می‌کند و مدام بر طبل و بوق رسانه‌ای سرخوردگی و تحقیر ملت و نظام و انقلاب را بدمد در داخل هم آن‌هایی که زمانی مخالف حضور زنان حتی در بی‌اهمیت‌ترین بخش از جامعه بودند اینک مدعی‌العموم حضور زنان در استادیوم‌ها شده و عدالت جنسیتی و حقوق مدنی و شهروندی سر داده و برای دفاع از حقوق زنان شکوائیه به دارالأماره ببرند

سخن حکیمانه حضرت امام ره اینکه مراقب باشیم دشمن از ما تعریف نکند که اگر این شد و تعریف کرد بدانیم یک جای کارمان غلط است و به خودمان بیاییم آن روزی که دشمن از ما تعریف بکند روز مصیبت ماست در این مضمون ‌.

یا اخیراً مقام معظم رهبری حفظه الله در بیاناتی که با مردم آذربایجان داشتند کاری که دشمن با هزاران زحمت و تلاش و خرج پول‌های کلان نتوانسته انجام دهد عده‌ای انقلابی‌نما همان کار را در داخل برای دشمن بدون هزینه انجام می‌دهند

انقلابی‌نماها سعی می‌کنند با ایجاد شایعه، شبهه، سیاه نمایی و لجن‌پراکنی، در دل مردم و جامعه، «ناامیدی» به وجود آورده و نسبت به راهی که انتخاب کرده‌اند، تشویش ایجاد کنند. این جریان را باید شناخت و نسبت به حربه‌های آنان آگاه بود. هرچند که «مردم قبول نمی‌کنند این را. حالا ممکن است کسی خیال کند که در مردم تأثیر می‌گذارد؛ نه مردم آگاه‌اند، می‌فهمند، نمی‌پذیرند این حالت را.»(۱۳۹۶/۱۰/۰۶)

آن‌هایی که با همین قانون اساسی با همین سازوکار و سیستم به عالی‌ترین مقام اجرایی یا رسیده بودند و یا رسیده‌اند و همه امور اجرایی در دستانشان بوده و یا هست حال نقش نه اپوزسیون که خود منجی متفکر و مدعی‌العموم‌ کشور و نظام و ملت می‌دانند همان‌هایی که تا دیروز دم از بهار و رجعت چاوز درزمان ظهور می‌زدند و بانک ولایتمداری‌شان تا هفت اسمان می‌رفت اینکه خودم حق امرونهی ولایت می‌دانند این جمله حضرت روح‌الله را بار دیگر به یاد بیاورید هر وقت امریکا و انگلیس خبیث از ما تعریف بکند بدانید ایرادی داریم و به خود آییم و تصحیح کنیم دشمن همچون جنگ احزاب از همه سو با هر ابزاری انقلاب و اسلام را مورد هجمه و حمله قرار داده عده‌ای دنبال دستمال خود در بازار قیصریه هستند امروز دشمن افکار عمومی جامعه را هدف قرار داده و با تزریق یاس و ناامیدی کاذب روحیه مردم را هدف گرفته و به خیال خام خودشان به هدفی که دارند یعنی ایجاد فاصله بین نظام و مردم برسند و بعضی از بی‌بصیرت‌ها و پیاده‌نظام بی‌مزد و مواجب هم در داخل همان توطئه را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 114109 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 21 مارس 2018 ساعت 16:36:46
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر