شماره : 113963
12 / 3 / 2018 - 22:47

ادارات برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند / گردشگری و صنایع دستی ربطی به رکود ندارد

داوود بهبودی: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پویای روبه رشد پایدار است که خروجی آن باعث رفاه و اشتغال مردم است.

به گزارش اهروصال؛ داوود بهبودی؛ رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان آذربایجان شرقی؛ ظهر امروز در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی شهرستان اهر اظهار داشت: امسال نسبت به پارسال تحرک و پویایی زیادی در بین ادارات شهرستان اهر در رابطه به اقتصاد مقاومتی مشاهده می‌کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پویای روبه رشد پایدار است که خروجی آن باعث رفاه و اشتغال مردم است.

یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زایی است و به‌گونه‌ای که از تمامی منابع داخلی به‌صورت بهینه استفاده شود و برای این منظور باید منابع، سرمایه‌گذار و افراد متخصص را جذب کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان در خصوص اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: توسعه‌یافتگی و اقتصاد مقاومتی دوروی یک سکه هستند و برای توسعه‌یافتگی اقتصاد باید برون‌گرا و درون‌زا باشد و در کنار آن‌ها باید دانش‌بنیان نیز باشد و در این زمینه دولت نباید تنها عمل کند، دولت تنها یک بخش از آن‌ها است.

اینکه سرمایه‌گذار جذب شود یا به محل‌های دیگر برود مربوط به بخش دولتی و عملکرد ادارات دارد و باید برای جذب سرمایه‌گذار تلاش بیشتری بکنیم. هیچ‌یک از قوانین برای محدود کردن تولید نوشته‌نشده‌اند بلکه برای تسهیل کردن نوشته‌شده‌اند و چهارچوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. می‌توان برخی قوانین راکمی آسان‌تر گرفت.

بهبودی عنوان کرد: کارگروه‌هایی در شهرستان اهر تشکیل‌شده‌اند که طبیعتاً مخالف‌ها و موافق‌هایی دارد ولی حرکت خوبی برای اقتصاد مقاومتی است.

رکود در همه‌جا است ولی صنایع‌دستی، جذب گردشگر و امثال آن به رکود ربطی ندارد و می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

وی در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بسیج و سپاه در این زمینه برخی از مسئولیت‌ها را بر عهده‌دارند و برخی دیگر بر عهده نظام اجرایی است. وام‌های کم‌بهره روستایی نیز یکی از ابزارهای ایجاد اشتغال پایدار برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان اهر است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه دولت تسهیل درزمینهٔ اشتغال و اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید تمام تلاش خود را بکنیم تا اشتغال و درآمد مردم افزایش یابد.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 113963 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 12 مارس 2018 ساعت 22:47:32
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر