شماره : 113763
6 / 3 / 2018 - 22:28

باید طوری رفتار کنیم که شهدا از ما راضی باشند / باید به جوانان میدان بدهیم

حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: در هر توصیه مقام معظم رهبری جوانان سفارش می‌شوند، باید به جوانان میدان بدهیم چراکه این جوانان بودند که در عرصه‌های مختلف برای کشور افتخارآفرینی کردند.

به گزارش اهروصال؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم؛ نماینده ولی فقیه در استان، ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای منطقه ارسباران بابیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ شهید استان از منطقه ارسباران هستند، اظهار داشت: امروز به خاطر قرار داشتن در روز درختکاری، نهالی نیز در کنار گلزار شهدا کاشته شد و این‌یک امری مبارک و قابل قدردانی است.

وی افزود: تکرار این یادواره‌ها در زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است و دلیل زنده نگه‌داشتن حماسه عاشورا تکرار آن است.

امام‌جمعه تبریز اضافه کرد: شهدا رفتند اما برای ما عزت به یادگار گذاشتند و نام این انقلاب را در همه دنیا جاری کردند، استان ما ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

آل هاشم  تصریح کرد: حضور مسئولان و مقامات کشوری در مجامع بین‌المللی برای دفاع از عزت و اقتدار نظام به برکت خون شهداست و شهدایی همچون باکری‌ها رفتند اما به این کشور امنیت و آرامش بخشیدند.

وی با اشاره به منویات رهبری در دیدار با مردم آذربایجان مبنی بر اینکه باید کاری کنیم که شهدا از ما ناراضی نباشند، اظهار داشت: باید دست‌به‌دست هم بدهیم و برای اجرایی کردن فرمان‌ها رهبری به‌خصوص درراه اجرای عدالت اجتماعی تمام تلاش خود را بکنیم، انقلاب کردیم و شهید دادیم تا اشرافی گری در جامعه حاکم نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نگاه ما باید طبقه مستضعف باشد، گفت: اگر به افرادی که خارج از کشور هستند وابسته شویم، افرادی که نقشی در انقلاب نداشتند و می‌خواهند این انقلاب به اهداف خود نرسد، ضربه خواهیم دید.

وی بابیان اینکه ازلحاظ فرهنگی باید از آرمان شهدا دفاع کنیم، افزود: شهدا بودند که باعث شدند در جنگ هشت‌ساله شکست نخوریم، جانبازان و آزادگانی که باید تا ابد عزیز شمرده شوند.

آل هاشم گفت: هدف دشمن از آغاز جنگ تحمیلی، نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران  بود اما شهدا نگذاشتند، دنیا علیه ما بسیج شده بود و می‌‌خواستند با تصرف خاک میهن عزیزمان کشور را تجزیه کنند اما شهدا نگذاشتند، نباید بگذاریم یاد و خاطره شهدا از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز با جنگی پیچیده‌تر از زمان هشت سال دفاع مقدس روبه‌رو هستیم، با جنگ نرم می‌خواهند جوانانمان را از دستمان بگیرند، خانواده‌ها باید مراقب رفتار و حرکات فرزندانشان باشند، مدیران آموزش‌وپرورش باید در تربیت دانش‌آموزان دقت کنند.

وی گفت: دنیا بسیج شده از داخل به‌نظام ضربه بزند، چراکه می‌دانند در جنگ زمینی شکست خواهند خورد.

امام‌جمعه تبریز تصریح کرد: این انقلاب امروز صادر شدنی است و راه خودش را پیداکرده همه شاهدیم که آرمان‌های جمهوری اسلامی صادرشده است.

وی گفت: باید دست‌به‌دست هم بدهیم از آرمان شهدا که در نزد خدا جایگاه دارند حفاظت کنیم، شهدایی که زنده‌اند و در نزد خدا روزی‌دارند.

آل هاشم افزود: در ایام تعطیلات نوروز خانواده‌ها با سفر به مناطق جنگی و جنوب کشور این فرهنگ را به جوانان خود منتقل می‌کنند.

وی گفت: افرادی بودند که در این سفرها متحول شدند، مسئولان باید به این کاروان‌ها برای انتقال فرهنگ والای شهدا کمک کنند در کنار این‌ها یادواره‌ها نیز نباید تعطیل شود بلکه باید تقویت شود.

آل هاشم بابیان اینکه شهدا رفتند تا سخن امام بر زمین نماند، اظهار داشت: مدافعان حرم امروز نیز همان جوانان هستند، می‌گویند می‌رویم تا حرف رهبرمان بر زمین نماند، باید قدر این جوانان را دانست.

امام‌جمعه تبریز تصریح کرد: در هر توصیه مقام معظم رهبری جوانان سفارش می‌شوند، باید به جوانان میدان بدهیم چراکه این جوانان بودند که در عرصه‌های مختلف برای کشور افتخارآفرینی کردند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 113763 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 6 مارس 2018 ساعت 22:28:32
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر