شماره : 113753
5 / 3 / 2018 - 20:55

کانکس های میوه فروشی نزدیک بیمارستان باعث تاخیر در امداد رسانی می شود

دکتر نیرپور در خصوص استقرار کانکس های میوه فروشی در نزدیکی درب بیمارستان مطرح کرد: در صورت بروز حوادثی مانند زلزله این کانکس ها و ترافیک ناشی از آنها باعث کندی در امر امداد رسانی خواهند شد.

به گزارش اهروصال؛ دکتر نیر پور؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح بسیج سلامت نوروزی با اشاره به‌ضرورت همدلی و اتحاد بین دستگاه‌های مختلف در پیشگیری و کنترل برخی مسائل و مشکلات در حوزه سلامت گفت: امیدوارم در سایه همکاری اعضای این جلسه، شهروندان و مسافران نوروزی شهرستان در طول ایام نوروز در حوزه سلامت با مشکل خاصی روبه‌رو نشوند. ‌

دکتر «نیرپور» از آمادگی کامل شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سه حوزه بهداشت، درمان و فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته درون‌سازمانی در حوزه‌های فوق تمامی واحدها به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی با شاره به تعطیلی ادارات در ایام نوروز و فرصت‌طلبی برخی از کسبه و صاحبان مشاغل نسبت به انجام تخلف و رعایت نکردن مسائل بهداشتی گفت: از ۱۵ ام اسفند ۹۶ تا ۱۵ ام فروردین ۹۷ بازدیدهای همکاران بهداشت محیط از اماکن و مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی از حساسیت خاصی برخوردار خواهد بود به‌طوری‌که از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر بازدیدهای ویژه‌ای از مراکز خواهند داشت و از ساعت ۸ عصر تا ۸ صبح نیز (اوقات شب) بازدیدها به‌صورت «آن کال» خواهد بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از عموم شهروندان خواست، در صورت داشتن شکایت، پیشنهاد و مشکلات بهداشتی با شماره‌های تلفن‌های ۱۹۰ (سامانه مدیریت نظارت و ارتباطات مردمی) و ۹۱۳۱ بهداشت محیط تماس بگیرند.

وی با اشاره به حساسیت خدمات اورژانس  ۱۱۵ گفت: متأسفانه برخی از شهروندان به‌صورت ندانسته و ناخواسته با مزاحمت‌های تلفنی منجر به آزار و اذیت همکاران اورژانس ۱۱۵ می‌شوند که این‌گونه اقدامات در برخی موارد نتایج جبران‌ناپذیری به بیماران اورژانسی می‌زند.

در ادامه این جلسه رئیس بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر نیز ضمن انتقاد از استقرار کانکس‌های میوه‌فروشی در جوار درب ورودی بیمارستان گفت: در صورت بروز حوادث بحرانی مثل زلزله و … این کانکس‌ها و ترافیک ناشی از آن‌ها علاوه بر بار فرهنگی منفی‌شان مشکلات بسیار جدی بر روند امدادرسانی و خدمات درمانی وارد خواهد نمود که قابل جبران نخواهد بود.

دکتر مهدی زاده، از مسئولین شهرداری خواست، نسبت به رفع این مشکل ورود جدی و مناسبی داشته باشند.

گفتنی است؛ نمایندگان دستگاه‌های حاضر در این جلسه ضمن اعلام آمادگی‌شان نسبت به همکاری در طرح بسیج سلامت نوروزی، مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را موردنقد و بررسی قراردادند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 113753 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 5 مارس 2018 ساعت 20:55:48
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر