شماره : 113719
2 / 3 / 2018 - 19:15

حمایت از تولید داخلی تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است

امام‌جمعه اهر، در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی و برون‌رفت از وضعیت فعلی را درگرو حمایت از تولید داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اهروصال؛ آیت الله جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اگر مردم در مصرف کالاهای ضروری بافرهنگ سازی مناسب صرفه‌جویی کنند و مسئولان نیز با رفع موانع تولید و اشتغال زمینه درآمد را فراهم کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود در جامعه حل خواهد شد.

وی، توجه بیشتر والدین به تربیت صحیح فرزندان را یک ضرورت برشمرد و افزود: بهترین ارث والدین برای فرزندان پول، زمین و مسائل مالی نیست بلکه ادب و تربیت است که توجه بیش‌ازپیش در این زمینه از سوی والدین را می‌طلبد.

امام‌جمعه اهر، همچنین بر استفاده درست از شبکه‌های ارتباط‌جمعی و مجازی تأکید کرد و گفت: طوری از شبکه‌های ارتباط‌جمعی و مجازی استفاده شود تا از سایر کارهای فردی و اجتماعی نیز بازنماند.

وی، همچنین با ابراز تأسف و نگرانی از وقوع پدیده طلاق در جامعه گفت: آمار طلاق در جامعه شکننده است و اگر می‌خواهیم طلاق کاهش یابد باید به توصیه‌های قرآن و سفارش‌های بزرگان دین عمل کنیم.

امام‌جمعه اهر، با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و گرامیداشت تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: همه ما وظیفه‌داریم مادران و همسران شهدا را بیش‌ازپیش تکریم کنیم چراکه تکریم آن‌ها باعث می‌شود شهدا را که امنیت و اقتدار را مدیون آن‌ها هستیم فراموش ننماییم.

وی، با اشاره به‌پیش رو بودن روز احسان و نیکوکاری و سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، خواستار کمک خیران و اقشار مختلف مردم به خانواده‌های نیازمند و همچنین نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در آستانه سال جدید شد.

امام‌جمعه اهر، همچنین با اشاره به‌پیش رو بودن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه یکایک افراد جامعه به‌عنوان امانت برای آیندگان دانست.

وی، همچنین با اشاره به دیدارهای همه‌ساله مردم آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن و سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: لازم است همایش تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان شرقی به مناسبت ۲۹ بهمن قیام مردم تبریز با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزار شود.

امام‌جمعه اهر، با انتقاد از دست‌درازی بعضی افراد به بیت‌المال، گفت: متأسفانه به برخی‌ها در قالب حقوق پرداخت می‌شود و به بیت‌المال بازگردانده نمی‌شود و باعث رنجش مردم می‌شود که لازم است دست کسانی را که به بیت‌المال دراز می‌شود قطع شود.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 113719 توسط قربان موحد و در روز جمعه 2 مارس 2018 ساعت 19:15:21
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر