شماره : 113249
5 / 2 / 2018 - 0:22

کارگاه های کوچک و زود بازده راهی برای اشتغال جوانان شهرستان های اهر و هریس است

بیت الله عبدالهی احداث و راه اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده را نیز راهی برای ایجاد اشتغال در بین بیکاران شهرستان های اهر و هریس برشمرد و افزود: در صورت موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت در راه اندازی کارخانه کوچک فولاد اهر می توان زمینه اشتغال جمعی از جوانان این شهرستان را فراهم کنیم.

به گزارش اهروصال؛ بیت اله عبدالهی در نشست مشترک مسئولین ادارات و سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان اهر، گفت: در حالیکه می توان با جذب سرمایه گذار زمینه را برای توسعه منطقه و شهرستان اهر فراهم کرد متأسفانه وجود جاده اهر – تبریز- هریس و عدم اتمام به موقع آن زمینه فرار سرمایه را در این منطقه فراهم کرده است.
وی در ادامه اتمام سریع این پروژه را خواسته بحق مردم منطقه عنوان کرد و افزود: تسریع در اتمام این پروژه می تواند زمینه جذب سرمایه در منطقه شده و موجب رونق اقتصادی شهرک‌های صنعتی و مناطق گردشگری منطقه ارسباران را فراهم کند.
وی، نبود فرصت‌ها و زمینه‌های اشتغال در شهرستان اهر را خاطرنشان کرد و گفت: بیکاری و فقر از مهمترین آسیب های اجتماعی در بین جوانان این شهرستان می باشد که امیدواریم با پیگیری مستمر مسئولان و  مدیران ذیربط در خصوص حل مشکل معیشتی و بیکاری جوانان این شهرستان گامهای عملی برداریم.
وی احداث و راه اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده را نیز راهی برای ایجاد اشتغال در بین بیکاران شهرستان های اهر و هریس برشمرد و افزود: در صورت موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت در راه اندازی کارخانه کوچک فولاد اهر می توان زمینه اشتغال جمعی از جوانان این شهرستان را فراهم کنیم.
عبدالهی اظهار کرد: نباید برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه چشم به دولت دوخت، زیرا دولت نیز تمام توان خود را به بخش خصوصی معطوف کرده است و باید با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی زمینه را برای ایجاد یک بستر مناسب سرمایه گذاری و در نتیجه توسعه و اشتغال مهیا کنیم.
این نماینده مجلس، لزوم توجه ویژه به جوانان و اشتغال آنها در جهت ایجاد یک فضای مناسب معیشتی و زندگی در بین آنها را راهگشای برخی از مشکلات جامعه برشمرد و بر توجه ویژه مسئولان به امر اشتغال و رفع مشکلات جوانان تاکید کرد.
انتهای پیام/
ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 113249 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 5 فوریه 2018 ساعت 00:22:43
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر