شماره : 112580
6 / 1 / 2018 - 20:27

شهرستان اهر دارای تمدن کهن و انسان های فرهیخته ای است

زاهد محمودی: این شهرستان در کنار این مواهب الهی دارای تمدنی کهن با انسان‌های فرهیخته و با پیشینه فرهنگی بسیار قابل توجه می‌باشد که در طول تاریخ منشاء خدمات ارزشمند در حوزه‌های مختلف برای کشورمان بوده‌اند.

به گزارش اهروصال؛ زاهد محمودی دیشب در نشست فعالان فرهنگی و هنری منطقه ارسباران، اظهار داشت: منطقه ارسباران و مرکز این منطقه شهرستان اهر یکی از مناطق بکر طبیعی با قابلیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدن و گردشگری و از شاهراه‌های مهم استان می‌باشد که سالانه هزاران نفر از این منطقه دیدن می‌کنند.

وی افزود: این شهرستان در کنار این مواهب الهی دارای تمدنی کهن با انسان‌های فرهیخته و با پیشینه فرهنگی بسیار قابل توجه می‌باشد که در طول تاریخ منشاء خدمات ارزشمند در حوزه‌های مختلف برای کشورمان بوده‌اند.

این مقام مسئول افزود: این دیار مهد عالمان، اندیشمندان و فرهیختگانی همچون ستارخان، علامه محمدتقی جعفری، شیخ شهاب الدین اهری، سعدالدین وراوینی، ابوالقاسم نباتی، آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری و در عصر حاضر پروفسور محمود آخوندی پدر آیین دادرسی کیفری ایران، پروفسور مدقالچی چهره ماندگار ریاضی ایران ، دکتر اهری اولین جشم پزشک و بنیانگذار طب کودکان در ایران و ده‌ها چهره پرافتخار حاضر در اقصی نقاط کشور که از فرزندان این دیار سرافراز می‌باشد که نشان از غنای فرهنگی و علمی این منطقه دارد.

محمودی تأکید کرد: این خطه در طول حرکت‌های تاریخی و رویدادهای مهم تاریخ معاصر نقش خود را به نحو شایسته‌ای اداء کرده است و هم اکنون نیز مهد پرورش نخبگان علمی و فرهنگی و اندیشمندان و بزرگان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در رده ملی و بین‌المللی است.

در این نشست که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از مدیران ستاد این وزارتخانه، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده مردم اهر و هریس و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد نمایندگان هر یک از تشکل‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، هریس، خداآفرین و هوراند نظرات، پیشنهادات و خواسته‌های خود را در این جلسه ارائه دادند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 112580 توسط قربان موحد و در روز شنبه 6 ژانویه 2018 ساعت 20:27:35
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر