شماره : 112354
29 / 12 / 2017 - 14:31

حماسه ۹ دی به‌حق برای فتنه گران «رسواکننده» بود

۹دی روزی فراموش‌نشدنی در حافظه تاریخی ملت ایران به‌واسطه خلق حماسه عاشورایی در دفاع از ولایت‌فقیه و دستاوردها و ارزش‌ها نظام است، این روز مهم که روز بصیرت و میثاق با ولایت نیز نامیده می‌شود نمونه‌ای روشن از ولایتمداری ملت این و همیشه درصحنه بودن آنان برای دفاع از نظام مردم‌سالار خود است.

رحیم رضاخانی در اهروصال نوشت؛

۹دی روزی فراموش‌نشدنی در حافظه تاریخی ملت ایران به‌واسطه خلق حماسه عاشورایی در دفاع از ولایت‌فقیه و دستاوردها و ارزش‌ها نظام است، این روز مهم که روز بصیرت و میثاق با ولایت نیز نامیده می‌شود نمونه‌ای روشن از ولایتمداری ملت این و همیشه درصحنه بودن آنان برای دفاع از نظام مردم‌سالار خود است.

با تشخیص به‌موقع و عمل به هنگام مردم در جریان شناسی عقبه فتنه ۸۸ و هجمه‌ای که فریب‌خوردگان داخلی با برنامه‌ریزی پشت پرده دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی به اصل نظام صورت گرفت، در روز ۹ دی حماسه‌ای خلق شد که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد. همچنان که در بحران‌های ۳۸ ساله انقلاب اسلامی الطاف الهی پشت سر این نظام بوده است، خنثی شدن فتنه ۸۸ را در وهله اول باید لطف الهی و سپس نقش روشنگرانه و مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت سیاسی مردم دانست.

۹دی را باید پیروزی بصیرت بر بی‌بصیرتی خواصی دانست که آگاهانه با طناب پوسیده فتنه گران در چاه نفاق افتادند و مسیر خود را از انقلاب جدا ساختند که ملت نیز به‌خوبی پاسخ آنان را در جای خود به‌روشنی داد ،وجود نعمت مقدس ولایت‌فقیه یکی از الطاف الهی بود که با هدایت و رهبری هوشمندانه خویش کشتی انقلاب را از طوفان نفاق و دورویی سران فتنه و دشمنان قسم خورد انقلاب به‌سلامتی برای بار چندم به ساحل امنیت و آرامش بازگرداند.

ولایت مداری و اطاعت از ولی‌فقیه مهم‌ترین درسی است که باید در زمان فتنه در مقابل فتنه گران در وجود خود و دیگران داشت تا گرفتار انزوال و گمراهی نشویم ، باید از ۹دی به‌روشنی فراگیریم بحث بصیرت افزایی در مسائل مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که مقابله عینی با مسئله نفوذ مدنظر مقام معظم رهبری است ،بر هم زدن معادلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی فتنه گران در تمام زمان‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌هایی است که با اجرای منویات مقام معظم رهبری و عملی نمودن فرمایشات ایشان زمینه ۹دی می‌توان از آن برداشت نمود.

آنچه در روز ۹ دی بیشتر قابل‌تأمل است، حضور چشمگیر نسل سوم این انقلاب در این حماسه بود که با زبان گویا و فریادهای رسا و حضور شفاف و بیان شعارهای برگرفته از مبانی انقلاب، پیام خود را بدین گونه به دنیا اعلام کردند: که این انقلاب را سالم تحویل گرفته و سالم به نسل‌های بعدی تحویل خواهیم داد. این خیزش نسل سوم در این حماسه برگرفته از غیرت و تعصب دینی جوانان غیور این مرزوبوم بود که به همراه توده مردم، وقتی فهمیدند که تقلب در این انتخابات بهانه است و پای یک فتنه در میان است و چگونه فتنه گران در روز عاشورا و قریحه سرایی می‌کنند و پا روی ارزش‌ها می‌گذارند و جریان فتنه برای شکستن خط ولایت در کشور و حمله کردن به عمود اصلی خیمه نظام، یعنی اصل ولایت است، خونشان به جوش آمد و غیرت آن‌ها به حماسه ۹ دی منجر گردید.

به خاطر نقش بی‌بدیل این حماسه در بالندگی انقلاب، مقام معظم رهبری فرمودند: حماسه ۹ دی باید در تاریخ ماندگار بماند. حضور پرشکوه همه‌ساله اقشار مختلف مردم در همایش روز ۹ دی نشانه بصیرت و آگاهی و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حماسه میلیونی ۹دی و مشت گره‌کرده و شعارهای کوبنده ملت در محکومیت فتنه‌گران به‌روشنی این واقعیت را نشان می‌دهد که محاکمه و مجازات عوامل اصلی فتنه نزد مردم یک مطالبه و «خواسته عمومی» است، هشت سال از آن حماسه بی‌نظیر عاشورایی می‌گذرد، و امروز شاهد حرکت‌های خزنده و هدف‌دار وابستگان این جریان برای دستیابی به دو هدف عمده هستیم. «تطهیر جریان متبوع خود» و پس‌ازآن « مظلوم‌نمایی حصر شدگان فتنه و تلاش برای آزادی آنان». اما رهبران این جریان فکری بدانند اولاً گذشت زمان موجب نخواهد شد که خواسته‌های به‌حق ملت ایران در مجازات عوامل و متصدیان این هشت ماه فتنه و در رأس آن سران فتنه به دست فراموشی سپرده شود. ثانیاً بدون شک حصر سران فتنه، بزرگ‌ترین لطفی است که نظام در حق آنان اعمال کرده است.

۹ دی روز ادای دین مردم به انقلاب و شهدای گران‌قدر آن بود و روزی بود که بار و وظیفه امانت‌داری را بر گردن مسئولین کشور سنگین‌تر نمود و  ملت به مسئولین و جریان‌های سیاسی درس ادای وظیفه و وفای به عهد دادند که امید است مسئولین  و جریان‌های سیاسی مختلف این درس ماندگار و تاریخی ملت را فراموش نکرده و سرلوحه کار و وظیفه خود قرار دهند ، در روز نهم دی‌ماه ۱۳۸۸، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام گردید.

/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 112354 توسط قربان موحد و در روز جمعه 29 دسامبر 2017 ساعت 14:31:27
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر