شماره : 111617
4 / 12 / 2017 - 17:10

نسل جوان برای در امان ماندن از تهاجم فرهنگی باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند

فعالیت‌هایی که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود توسط یک سازمان به‌خوبی پیش نمی‌رود و برای ترویج بهتر نیازمند همکاری تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها هستیم.

به گزارش اهروصال؛ زاهد محمودی؛ فرماندار شهرستان اهر؛ ظهر دوشنبه؛ در اولین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر؛ هدف از تشکیل این جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه در اهر اظهار داشت و گفت: فعالیت‌هایی که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود توسط یک سازمان به‌خوبی پیش نمی‌رود و برای ترویج بهتر نیازمند همکاری تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها هستیم. وظیفه این شورا و دستگاه‌ها ایجاد کردن زمینه برای تعمیق ارتباط بین فرهنگ ایثار و شهادت با مردم علی‌الخصوص نسل جوان است.

وی در ادامه افزود: نسل جوان باید با مفاهیم و ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و ارتباط ویژه‌ای را با تلاش و کوشش خود ایجاد کنیم. آرمان‌های شهدا و آرمان‌های انقلابی را در این شورا باید ترویج بدهیم.

وی در رابطه با وظایف مهم این شورا مطرح کرد: رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران نامید که یک وظیفه عمومی و همگانی است و باید موردتوجه همه دستگاه‌ها باشد. خانواده معظم شهدا و ایثار گران سروران ما هستند.

از دیگر وظایف این شورا می‌توان ایجاد اشتغال و جذب خانواده معظم شهدا و ایثار گران در ادارات و سازمان‌های دولتی و حتی خصوصی نام برد و باید همه ما به این مسئله عمل کنیم.

محمودی در ادامه عنوان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه مسئولین شهرستان اشتغال خانواده جانبازان و شهدا است و پیگیری که از طرف بنیاد شهید می‌شود باید جدی گرفته شود تا این پیگیری‌ها تحقق یابد.

جامعه کنونی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم در حال هجمه فرهنگی از غرب است و برای مقابله بانفوذ فرهنگی نیاز داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنیم.

فرماندار اهر در پایان اذعان داشت: شهرستان اهر جزء شهرستان‌هایی است که تعداد بالایی از خانواده ایثارگران و شهدا را در خود جای‌داده است و این باعث برکت برای شهرستان اهر است و باید طوری رفتار کنیم که در مقابل خانواده ایثارگران و شهدا شرمنده نشویم.

انتهای پیام/

 

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 111617 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 4 دسامبر 2017 ساعت 17:10:04
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر