شماره : 111543
30 / 11 / 2017 - 0:14

ملتی جان سالم به در می برد که مردمش احساس مسئولیت کند / آمریکا مواد مخدر صنعتی را به افغانستان آورد

سردار نصرتی: مواد مخدر یک بلای جهانی و شوک هزاره سوم میلادی نام دارد. هزینه‌های بسیار زیاد مادی و معنوی برای ملت‌ها تحمیل کرده است و هیچ کجای دنیا از دست آن در امان نیستند.

به گزارش اهروصال؛ سردار نصرتی؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی؛ ظهر چهارشنبه ۸ آذرماه؛ در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دانشگاه پیام نور اهر؛ ضمن بیان اهمیت مبارزه با مواد مخدر؛ گفت: مواد مخدر یک بلای جهانی و شوک هزاره سوم میلادی نام دارد. هزینه‌های بسیار زیاد مادی و معنوی برای ملت‌ها تحمیل کرده است و هیچ کجای دنیا از دست آن در امان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: قبل‌تر مراکز تولید مواد مخدر از ایران فاصله داشتند و بیشتر در آسیای شرقی بودند ولی وقتی هلال طلایی شکل گرفت ایران یکی از اعضای هلال طلایی شده بود و مرغوب‌ترین تریاک قبل انقلاب در ایران تولید می‌شد.

پاکستان و افغانستان یکی از تولیدکنندگان مواد مخدر بودند و پس از پیروزی انقلاب قاعده بازی به هم‌ریخت و ایران از این هلال طلایی حذف شد و تبدیل به یک کشور مبارزه کننده با مواد مخدر تبدیل شد.

در این میان افغانستان به بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر تبدیل شد. سازمان اطلاعاتی آمریکا به بهانه کمک‌رسانی به مبارزان افغان زمین‌های زیادی را در افغانستان زیر کشت خشخاش بردند و درآمد حاصل از فروش مواد مخدر را بخشی به مبارزان افغان داده و بخش بزرگ‌تری را برای خود برداشتند.

وی افزود: پس از حمله آمریکا به افغانستان، آمریکا مواد مخدر صنعتی را به افغانستان آورد و ازاین‌رو هم کوچک‌سازی کردند و هم عوارض آن تشدید شد.

کشور ایران در مسیر قاچاق مواد مخدر قرار دارد و ازاین‌رو هزینه بسیار زیادی به کشور ما تحمیل می‌شود و امروزه مواد مخدر یکی از ۵ مشکل اساسی اجتماعی در کشور ما محسوب می‌شود.

سردار نصرتی در ادامه مطرح کرد: متأسفانه درزمانی قرار داریم که در استانی مانند آذربایجان شرقی که مهد غیرت است در خانه‌ها و آشپزخانه‌ها حتی توسط افراد بی‌سواد مواد مخدر کشت و تولید می‌شود. اکنون در فضای مجازی کشت برخی مواد مخدر در گلدان‌ها آموزش داده می‌شود. شاید مواد مخدر گل را شنیده‌اید، بااینکه از خانواده حشیش است ولی قدرت تخریبی ۱۵۰ برابری در بدن انسان دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین سرمایه‌های ما خانواده‌ها و جوانان ما هستند و امروزه جوانان ما مواد مکملی که در باشگاه‌ها استفاده می‌کنند منشأ مخدر دارند. برخی دانش آموزان ما برای افزایش تحمل و با تبلیغات دروغی جهت بیدار ماندن از مواد مخدری مانند ترامادول استفاده می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: بحث سیگار و قلیان نباید فراموش شود و امروزه بحث قلیان‌های میوه‌ای و قلیان سراها دروازه ورود به مسیر تباهی شده است. قبلاً آقایان استفاده می‌کردند ولی متأسفانه امروزه خانم‌ها نیز دارند استفاده می‌کنند.

پس از جنگ تحمیلی دشمن فهمید نمی‌تواند بازور با ایران مقابله کند و اکنون با میدان نرم وارد جنگ با ایران شده است و سعی دارد مقاومت را با هجمه‌های فرهنگی و امسال آن بشکاند. این روزها طلاق به نظر بسیار آسان شده است و جشن طلاق برگزار می‌کنند.

وی اظهار داشت: وقتی با معتادی صحبت می‌کنی و میگویی چرا دنبال این کارها رفته‌ای در جواب می‌شنوی که من فقط مقصر نیستم، درست است دنبال دوست ناباب رفته‌ام ولی بخش‌های دیگر جامعه، خانواده و غیره نیز مقصر هستند. من در خانواده احساس لذت نمی‌کردم. پدرم دنبال ساختمان لوکس و چشم رو هم‌چشمی بود و یادشان نبود یک کودکی هم در زندگی آن‌ها بوده است.

سردار نصرتی اذعان داشت: آن ملتی زنده است و می‌تواند در این فضا جان سالم به درببرد که تک‌تک مردمش مسئولیت آگاهانه بپذیرند. باید مردم ما آگاه باشند و بدانند دشمن کیست و یزید زمانه چه کسی هست. باید ما به‌عنوان شیعه با تکلیف اجتماعی خود آشنا باشیم تا جامعه آباد شود.

وی در پایان عنوان کرد: استان ما وضعیت خوبی دارد و رتبه آخر را در شیوع مواد مخدر در بین دانش آموزان داشته است.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 111543 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 30 نوامبر 2017 ساعت 00:14:53
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر