شماره : 110993
16 / 11 / 2017 - 0:09

در سال ۹۵ بیش از ۱۵ کتاب در اهر مجوز چاپ گرفتند / از ایجاد انجمن اهل قلم در اهر حمایت می کنیم

مهدی زارعی در گفتگو با اهروصال از چاپ بیش از ۱۵ عنوان کتاب در سال گذشته در اهر خبر داد.

مهدی زارعی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اهر؛ در گفتگو با اهروصال؛ از چاپ بیش از ۱۵ عنوان کتاب در سال گذشته در اهر خبر داد.

 

مهدی زارعی متولد ۱۳۵۴ بوده که پس از اتمام سربازی به استخدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان درآمد و تا سال ۱۳۹۳ به‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ورزقان خدمت کرده است. از سال ۹۳ تاکنون در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر مشغول به خدمت است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ با تشکر از شما که دعوت ما را قبول کرده‌اید؛ لطفاً به خوانندگان ما بگویید آیا نویسندگان و مؤلفان اهری انجمنی برای خوددارند؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ ممنون از اینکه من رو دعوت کردید؛ در رابطه با این موضوع باید اشاره‌کنم؛ در اهر چند انجمن فرهنگی و هنری فعالیت دارند اما تاکنون انجمنی برای نویسندگان تأسیس نشده است. ما موافقت و آمادگی خود را برای تأسیس و حمایت از اهل‌قلم اعلام نموده‌ایم و امیدواریم خود نویسندگان و مؤلفان پیش‌قدم شوند و نسبت به ایجاد این انجمن اقدام نمایند تا انشا الله شاهد انسجام و فعالیت بیشتر این عزیزان باشیم و نویسندگان جوان نیز انگیزه لازم برای تجربه‌اندوزی و فعالیت درزمینهٔ تولید و نشر کتاب پیدا کنند.

چند کتاب در سال گذشته در اهر به چاپ رسیده است؟

در سال ۹۵ بیش از ۱۵ عنوان کتاب مجوز چاپ دریافت کرده و ده عنوان کتاب نیز به چاپ رسیده است؛ اما نویسندگان اهری در شهرهای دیگر ایران نیز اقدام به چاپ کتاب‌های خود نموده‌اند و تهران و تبریز ازجمله این شهرها می‌باشند به همین دلیل آمار دقیقی از کتاب‌های چاپ‌شده مؤلفان اهری در شهرهای دیگر در دسترس نیست.

آیا برای حمایت از نویسندگان کاری انجام‌گرفته است؟

خرید کتاب تنها حمایتی است که ازنظر مادی از نویسندگان عزیز به عمل می‌آید و همه‌ساله با خرید کتاب‌های چاپ همان سال از این عزیزان حمایت ناچیزی می‌شود؛ اما ازنظر معنوی وظیفه خود می‌دانیم که مشوق همه نویسندگان و مؤلفان باشیم و مراسم رونمایی که از کتاب‌های چاپ شهرستان ترتیب داده می‌شود ازجمله این حمایت‌های معنوی است و انگیزه‌ای برای نویسندگان شهر.

آیا بیمه‌ای برای نویسندگان اهری در نظر گرفته‌شده است؟

تمامی هنرمندان، شعرا و نویسندگان امکان استفاده از بیمه هنرمندان رادارند به شرطی که حائز شرایط بیمه شدن باشند و برای نویسندگان و مؤلفان شرایطی ازجمله تعداد کتاب چاپ‌شده و گستره توزیع و سابقه فعالیت مدنظر شورای صدور بیمه هنرمندان است.

از مردم چه انتظاری در راستای حمایت از مؤلفان دارید؟

هرچند در عصر اینترنت دسترسی مردم به کتابخانه‌ها و کتاب‌های مجازی نامحدود می‌باشد و این عاملی است برای افت تألیف و نشر کتاب؛ اما با همه این امکانات لذت کتاب خواندن هنوز هم در بین مردم از بین نرفته و آنان راغب به مطالعه حقیقی هستند و شهروندان فهیم اهر نیز در حمایت از نویسندگان شهر، کتاب‌های آنان را خریداری کنند. انتظار ما نیز همین است تا مشوق نویسندگان شهرشان باشند و حامی آنان.

برای حرف آخر چه سخنی با مخاطبین ما دارید؟

از همه مردم خونگرم اهر مخصوصاً اهالی فرهنگ و هنر صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نماییم که در چند سال اخیر یار و یاور فرهنگ و هنر شهرشان بوده‌اند و فعالیت‌های خوبی در راستای ارتقای هنر و فرهنگ انجام داده‌اند.

هنرمندان خوب اهر در جشنواره‌های داخلی خوش درخشیده‌اند و مقام‌های خوبی را به دست آورده‌اند و این نوید آینده‌ای بهتر برای هنر شهرمان می‌باشد.

از مردم تقاضا داریم در کنار کار و فعالیت روزانه خود مطالعه را فراموش نکنند چون یکی از لذت‌های خوب زندگی مطالعه و کتاب خواندن است و از پدران و مادران استدعا می‌نماییم در کنار درس و علم‌آموزی، فرزندان خود را به‌سوی هنر و فعالیت هنری نیز تشویق کنند چون این فعالیت‌ها علاوه بر بروز استعدادهای آنان، اوقات فراغتشان را پی می‌کند و به‌خودی‌خود از اکیپ‌های احتمالی مانند اعتیاد و الکل و غیره به دور می‌ماند.

انتهای پیام/

 

 

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 110993 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 16 نوامبر 2017 ساعت 00:09:17
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر