شماره : 110738
8 / 11 / 2017 - 16:13

۷۰ درصد از مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری به اتمام رسیده است

مرتضی آبدار: بقعه شیخ شهاب الدین اهری در اثر زلزله ۹۱ آسیب دیده بود که هم اکنون با اعتبار دو میلیارد ریال و با نظارت شورای فنی در حال مرمت می‌باشد.

به گزارش اهروصال؛ مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی؛ در بازدید از آثار تاریخی شهرستان اهر بر مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری گفت: خوشبختانه ۷۰ درصد از مرمت این بنای تاریخی رو به اتمام است و مابقی ۳۰ درصد آن نیز تا پایان سال ۹۶ به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان این‌که مرمت بناهای تاریخی نیاز به مطالعات دقیق و جامع دارد، افزود: بقعه شیخ شهاب الدین اهری در اثر زلزله ۹۱ آسیب دیده بود که هم اکنون با اعتبار دو میلیارد ریال و با نظارت شورای فنی در حال مرمت می‌باشد.

آبدار گفت: اشیاء و آثار تاریخی موزه این بقعه با نظر کارشناسان و برای حفاظت بیشتر در انبار امن اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نگهداری می‌شود.

زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر نیز در این بازدید به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و تقویت آن‌ها را موجب ایجاد اشتغال و توسعه در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 110738 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 8 نوامبر 2017 ساعت 16:13:10
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر