شماره : 110707
6 / 11 / 2017 - 22:03

متاسفانه سازمان تعاون روستایی به وظیفه خود عمل نکردند / اشتغال زایی برای ۲۰۰ نفر در کارخانه آهک هیدراته

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تعلل سازمان تعاون روستایی در خرید سیب‌درختی کشاورزان شهرستان اهر انتقاد کرد.

به گزارش اهروصال؛ نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تعلل سازمان تعاون روستایی در خرید سیب‌درختی کشاورزان شهرستان اهر انتقاد کرد.

بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران شهرستان اهر گفت: متأسفانه باوجوداینکه از شهریورماه نامه‌ای برای خرید میوه‌های درجه ۳ کشاورزان به سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی ارسال‌شده، اما بی‌توجهی و خودداری از عمل به مفاد نامه باعث شده که سازمان تعاون روستایی از خرید میوه‌های درجه سه کشاورزان شهرستان اهر خودداری نمایند.

وی افزود: متأسفانه کسانی که داعیه حمایتی از کشاورزان رادارند و متولی خرید محصولات باغی از باغداران هستند خودشان در حل مشکلات مردم مانع‌تراشی می‌کنند، دیگر از سایر ادارات و تشکل‌ها چه انتظاری داریم.

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نبود صنایع تبدیلی را باعث از بین رفتن میوه و نارضایتی باغداران شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: سالانه ۱۳ هزار تن سیب قره قرمزی در این منطقه تولید می‌شود که با توجه به حساس بودن این محصول، بایستی هرچه زودتر مصرف و یا صادر شود.

وی خواستار تسریع در احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر شد و گفت: با احداث این کارخانه ضمن سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی، برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد که در صورت تعلل تا آخر پیگیر احداث آن خواهیم شد.

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه کارخانه معدن مس انجرد توسط بخش خصوصی احداث‌شده است، با حل مشکلات اجتماعی و حل مشکل صدور مجوز زیست‌محیطی برای افتتاح آمده است که طبق اعلام سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سال جاری افتتاح خواهد شد.

عبدالهی با اشاره به احداث بزرگراه اهر – تبریز گفت: اگر پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز به پایان برسد، قطعاً موانع توسعه منطقه ارسباران به‌ویژه شهرستان‌های اهر و هریس نیز از پیش رو برداشته خواهد شد که به‌صورت ویژه پیگیر این موضوع هستیم.

تصاویر نشست خبری /

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 110707 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 6 نوامبر 2017 ساعت 22:03:12
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر