شماره : 110435
30 / 10 / 2017 - 14:01

تبریز ۲۰۱۸ رسید، جاده اهر – تبریز به سرانجام نرسید

جاده اهر – تبریز از جاده‌های مهم ارتباطی و یکی از شاهراه‌های اصلی آذربایجان شرقی است که علاوه بر اینکه جاده اصلی دسترسی شهرستان‌های منطقه ارسباران بوده، نقطه اتصال مرکز استان اردبیل، مغان و برخی کشورهای هم‌جوار نیز محسوب می‌شود.

حسن بالاگر در اهروصال نوشت؛

یک رویداد مهم در تاریخ آذربایجان شرقی که ازقضا فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های بالقوه منطقه ارسباران نیز می‌تواند باشد درراه است.

تبریز ۲۰۱۸ فرصتی است که باید از آن با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مطلوب و شایسته به نفع شهرستان اهر و منطقه استفاده کافی کرد. منطقه ارسباران با مرکزیت اهر به‌عنوان یکی از محورهای پنج‌گانه گردشگری تبریز ۲۰۱۸ برای این هدف پیش‌بینی‌شده است.

اما آنچه پیش‌نیاز و پیش‌زمینه برای تحقق این امر است و می‌تواند در شناساندن منطقه به گردشگران داخلی و خارجی مفید فایده شود، تکمیل و تسریع در اتمام پروژه بزرگراه اهر – تبریز است که متأسفانه آنچه از شواهد و قرائن برمی‌آید از جاده ۹۵ کیلومتری اهر – تبریز که کلنگ عملیات اجرایی آن در سال ۸۷ به زمین زده‌شده و عملیات اجرایی آن مدت‌هاست آغازشده، تاکنون تنها قریب به ۳۰ کیلومتر زیر ترافیک رفته و ۶۵ کیلومتر از آن باوجود وعده‌ووعیدهای متعدد مسئولان کشوری و استانی در دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به سرانجام نرسیده است.

این در حالی است که قرار بود امسال حداقل ۳۵ کیلومتر دیگر از آن زیرسازی و آسفالت کامل شده و تا آخر شهریورماه سال جاری زیر ترافیک برود که متأسفانه این امر نیز محقق نشده و باکم لطفی برخی مسئولان و عدم پیگیری و اختصاص اعتبارات این امر محقق نشده است.

از طرفی آنچه از شواهد و قرائن برمی‌آید از ۳۵ کیلومتر اعلام‌شده تاکنون کمتر از ۱۵ کیلومتر از آسفالتش به اتمام رسیده و ۲۰ کیلومتر نیز در هاله‌ای از ابهام است.

حال سخن ما با مسئولان ذی‌ربط و ارشد استان این است که شما عزیزان که متخصص راه و شهرسازی هستید و در رأس مدیریت سازمان قرار دارید و یا حتی آن مسئول بالاتر که در مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها از اتمام عملیات اجرای صددرصدی ۳۵ کیلومتر از مسیر ۹۵ کیلومتری را داده بودید، در مقابل سؤال مردم چه پاسخی دارید؟

اصلاً چرا با سخنان نسنجیده و غیرواقعی خود مردم رنج‌کشیده منطقه را امیدوار می‌کنید؟ آیا می‌دانید با وعده‌های غیرقابل تحقق خودتان باعث شده‌اید مردم دیگر به سخنان مسئولان اعتماد نداشته باشند؟!

به‌هرحال باوجوداینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران از مشکلات متعدد ازجمله بیکاری جدی جوانان و تحصیل‌کردگان، عدم توسعه‌یافتگی در حوزه شهری و روستایی، فقدان امکانات زیربنایی، کم‌آبی و ده‌ها مسائل و مشکلات مختلف گریبان گیر خانواده‌ها نظیر طلاق‌ در بین جوانان، خودکشی، مشکلات اجتماعی و اقتصادی در منطقه رنج می‌برند اما بااین‌وجود و با در نظر گرفتن تمام این مشکلات مردم منطقه به کم‌ترین خواسته خود که داشتن یک جاده امن و سالم بوده و یک دهه است هرروز با یک وعده‌ووعید روبه‌رو هستند، به آینده امیدوارند.

در دولت دهم، معاون رئیس‌جمهور پروژه را اولویت مهر ماندگار قرارداد و گفت: تا آخر دولت دهم این پروژه به اتمام می‌رسد اما دولت دهم به خط پایان رسید و این جاده تمام نشد و در دولت یازدهم نیز جناب روحانی در سفر به استان در رسانه‌ها اعلام کرد که بااعتبار ۹۰ میلیارد تومان این پروژه در سال ۹۵ به اتمام می‌رسد که آن‌هم محقق نشد. این در حالی است که سال ۹۶ نیز در شرف اتمام است و هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

اخیراً نیز در بازدید قائم‌مقام وزیر کشور و استاندار جدید آذربایجان شرقی دوباره وعده دیگری داده شد و بهره‌برداری از این پروژه را به سال ۹۷ موکول کردند و صدالبته خدا می‌داند این وعده نیز محقق خواهد شد یا نه! ولی بازهم امیدوار هستیم.

انتهای پیام/

 

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 110435 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 30 اکتبر 2017 ساعت 14:01:51
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر