شماره : 110055
10 / 10 / 2017 - 13:06

لزوم ایجاد موزه معدن در معدن مس مزرعه اهر / توسعه و راه اندازی معادن مس اهر باعث اشتغال جوانان اهری می شود

زاهد محمودی گفت: شهرستان اهر یکی از مناطق مهم و غنی در بخش معدن استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده که نیاز است با اهتمام جدی و تلاش ویژه در این خصوص بتوانیم قابلیت‌های معدنی شهرستان را در این حوزه شناسایی و به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

به گزارش اهروصال؛ زاهد محمودی فرماندار اهر در جریان بازدید از معدن مس مزرعه اهر گفت: شهرستان اهر یکی از مناطق مهم و غنی در بخش معدن استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده که نیاز است با اهتمام جدی و تلاش ویژه در این خصوص بتوانیم قابلیت‌های معدنی شهرستان را در این حوزه شناسایی و به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

این مقام مسئول افزود: تلاش می‌کنیم تا برای بهره‌‌وری هرچه‌ بهتر از ذخایر معدنی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی معدن فعال منطقه جذب کنیم.

وی بابیان اینکه توسعه معادن شهرستان اهر و رفع موانع پیش روی آن‌ها‌ اشتغال پایدار برای جوانان بیکار منطقه ایجاد می‌کند، یادآور شد: توسعه معدن مس مزرعه و راه‌اندازی معدن مس انجرد درزمینهٔ اشتغال می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

فرماندار اهر همچنین برای رسیدگی به پرونده‌های بخش معدن به‌صورت تخصصی ایجاد شعبه تخصصی در دادگستری شهرستان اهر را برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به بخش معدن را ضروری برشمرد.

محمودی با اشاره به قدمت چندساله معدن مس مزرعه اهر، برنامه‌ریزی برای معدن گردی و ایجاد موزه معدن برای جذب گردشگر در این معدن را لازم دانست.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 110055 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 10 اکتبر 2017 ساعت 13:06:21
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر