شماره : 109918
3 / 10 / 2017 - 0:21

دولت باید در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار آذربایجان‌شرقی پاسخگو باشد/ تخصیص اعتبارات محدود برای ده‌ها پروژه دیوانگی است

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دیوانگی است که در بحث مدیریت سرمایه، اعتبارات محدود را برای چند پروژه بدون اولویت‌بندی در نظر بگیریم به همین خاطر پروژه‌ها نیمه‌تمام باقی می‌ماند.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان عصر امروز در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با شورای برنامه‌ریزی استان، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید اولویت‌ها را مشخص کنند تا نمایندگان در تهران پیگیر شوند، اظهار داشت:در خصوص سه پروژه جاده تبریز – باکو، جاده تبریز – بازرگان و پروژه قطار تبریز -میانه که قرار بود پروژه قطار در هفته دولت افتتاح شود، با وزارت راه مکاتبه شده بود همچنین پروژه سهند، دولت‌ها قول‌هایی دادند اما عمل‌ نکردند.

وی افزود: متأسفانه به پروژه تبریز –سهند که روزانه تردد بالایی دارد، اعتبار داده نمی‌شود اما در مقابل برای پروژهایی که در اولویت‌های چندم هستند، میلیاردها تومان اعتبار برای اتمام آن تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید در خصوص سه پروژه مدنظر در استان پاسخگو باشد، بر همین اساس هفته آینده قرار بر این است تا وزیر راه و شهرسازی در نشستی با نمایندگان استان به این مسئله پاسخ بدهد.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبار به پروژه و طرح‌های اولویت‌دار گفت: اینکه همه مشکلات را با هم مطرح کنیم به قطع و یقین هیچ‌کدام حل نخواهد شد، با تقسیم پول بین طرح‌های مختلف چیزی درست نمی‌شود، باید در خصوص سه پروژه اولویت‌دار مطرح شده اعتبار جذب کنیم وگرنه اینکه برای هر پروژه مقداری اعتبار تخصیص داده شود، وقت تلف کردن است.

 پزشکیان در ادامه با تأکید بر اینکه در ابتدای کار باید سهم استان را پیگیری کرده و حذف کنیم، افزود: اینکه اعتبار بین پروژه‌ها و طرح‌ها چگونه باید اولویت‌بندی شود در جلسات دیگر می‌توان برنامه‌ریزی کرد و البته اصول مدیریتی مشخص بوده و باید براساس شاخص‌ها اولویت‌بندی کنیم.

وی ادامه داد: اینکه برای خودمان توقع ایجاد کنیم، درست نیست باید براساس داشته‌هایمان برنامه‌ریزی کنیم، اینکه مشکلات منطقه را بدون در نظر گرفتن اعتبارات بیان کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دیوانگی است که در بحث مدیریت سرمایه، اعتبارات محدود را برای ده‌ها پروژه بدون اولویت‌بندی در نظر بگیریم، به همین خاطر پروژه‌ها نیمه‌تمام باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 109918 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 3 اکتبر 2017 ساعت 00:21:11
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر