شماره : 109134
12 / 9 / 2017 - 12:16

جای بدهکار و طلبکار عوض شد

طی جلسه تودیع و معارفه فرماندار اهر؛ شبستری خیابانی؛ به حرف حقی اشاره کرد و آن این بود: کسی که باعث شد اهر ۲ سال بدون نماینده بماند باید در روز قیامت پاسخگو باشد.

طی جلسه تودیع و معارفه فرماندار اهر؛ شبستری خیابانی؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی؛ به حرف حقی اشاره کرد و آن این بود: کسی که باعث شد اهر ۲ سال بدون نماینده بماند باید در روز قیامت پاسخگو باشد.

ولی جالب‌تر از آن طلبکار شدن بدهکاران است به‌طوری‌که بقیه باید این حرف را به جناب شبستری خیابانی بگویند نه اینکه کارها برعکس شده و وی این حرف را بزنید.

در ایران ۲۰۷ حوزه انتخاباتی در مجلس با ۲۹۰ کرسی نمایندگی وجود دارد و از این میان انتخابات ۳ حوزه ابطال گردید. از این ۳ مورد ۲ تای آن‌ها در استان آذربایجان شرقی بود و رئیس ستاد انتخاباتی استان کسی نبود جز شخص شخیص شبستری خیابانی و علت ابطال انتخابات چیزی نبود جز دخالت دستگاه‌های اجرایی در امر انتخابات. حال چگونه این شخص که مشمول الذمه مردم اهر، هریس و مراغه است حرف از حق و حقیقت می‌زند و انگشت اتهام را به سمت اشخاص دیگری می‌گیرد.

همان‌گونه که مستحضرید سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات در ۱۲/۳/۹۵ تخلفات و دخالت‌های غیرقانونی دستگاه‌های اجرایی نامیده ولی این شخص مدعی است علت تاکنون برای ایشان ابلاغ نشده و فقط در جهت تمکین از قانون ابطال را انجام داده‌اند.

دراین‌باره همین روایت بس که حسن بن محبوب از امام صادق (ع) پرسید: آیا ممکن است مؤمن بخیل باشد؟ امام فرمودند: آری.

حسن پرسید: آیا می‌شود ترسو باشد؟ حضرت فرمودند: آری.

مجدداً پرسید: آیا مؤمن دروغ نمی‌گوید؟ حضرت فرمودند: نه و بدان مؤمن خائن نیز نمی‌باشد. سپس فرمودند: آگاه باش؛ مؤمن ممکن است بر هر خویی سرشته شود، ولی به خیانت و دروغ‌گویی آلوده نمی‌گردد. (مستدرک الوسایل، ج ۹: ۸۴)

در خصوص اینکه شبستری خیابانی دولت احمدی‌نژاد را متهم به اتلاف بیت‌المال آن‌هم به مبلغ ۷۰۰ میلیارد دلار کرده است و در قبال این‌همه اتلاف کاری صورت نگرفته و فقط کیسه کیسه سکه طلا به مدیران داده است نیز باید گفت: شاید آن کیسه‌های طلا سالی یک‌بار به مدیران داده‌شده است ولی فراموش نکنید دولت روحانی رکورددار اختلاس و حقوق نجومی است. حقوقی که ماهانه برابر با ۱۰۰ سکه طلا برای هر یک از مدیران بوده و از طرفی هم اختلاس ۳ هزارمیلیاردی در دولت احمدی‌نژاد و توسط یک شخص غیر مربوط به احمدی‌نژاد صورت گرفت ولی اختلاس ۱۲ هزارمیلیاردی و ۸ هزارمیلیاردی در دولت روحانی و با حمایت برادر گرامی رئیس‌جمهور، آقای فریدون صورت گرفت و رئیس‌جمهور نیز به‌جای محکوم کردن و درخواست مجازات، قوه قضائیه را در صورت برخورد کردن تهدید به جنگ کرد.

حال برسیم به فعالیت‌هایی که دولت احمدی‌نژاد و روحانی هردو انجام داده‌اند. کدام‌یک در نظر مردم فعالیت بیشتری کرده است. شبستری خیابانی دولت احمدی‌نژاد را متهم کرد که بودجه را با مسکن مهر هدر داده است و مسکن مهر اصولی و در جای مناسب ساخته نشده است. آیا حقیقت این است؟ آقای شبستری خیابانی از کدام شهر آمده که مسکن مهر آنجا بدون آب و فاضلاب و دور از شهر و بدون جاده دسترسی بوده است. تا آنجا که بنده اطلاع دارم مسکن مهر تبریز در شهر جدید سهند و در موقعیتی بسیار خوب و با تمامی امکانات است. اهر نیز که مردم خود می‌بینند و در خیابان شمس و در موقعیتی خوب نسبت به قیمت قرار دارد. به‌طوری‌که هم دسترسی‌های لازم و هم امکانات لازم را دارد. حال منظور این شخص کجا بوده نمی‌دانم.

برخی وقت‌ها افراد برای تخریب حزب مخالف دلایل غیرعقلانی می‌آورند و پس‌ازآن از اتحاد سخن می‌گویند.

واقعیت چیست و چه بوده است؟ چرا این‌همه از عدم کارکرد دولت احمدی‌نژاد می‌گویند درحالی‌که کارنامه خودشان خالی است و هرکجا می‌خواهند از عملکرد صحبت می‌کنند از نظام سلامت می‌گویند. نظام سلامتی که مربوط به یک وزارت خانه است و ۱۷ وزارت خانه دیگر چه‌کاری انجام داده‌اند. از ۱۸ وزارت خانه فقط یکی کارکرده و آن را هم موفقیت می‌بینند؟

بحث اصلی این است که وزارت نفت چه‌کاری انجام داد؟

برای روشن‌تر شدن باید بگوییم با وزیر شدن آقای زنگنه پرونده فساد مالی کرسنت دوباره باز شود و دلیل شرکت کرسنت هم این بود که اگر زنگنه رشوه گرفته و فساد مالی بود پس چرا دوباره وزیر شد؟

واقعیت هم این است که چرا؟

باروی کار آمدن زنگنه و محکوم شدن ایران، کشور ما محکوم‌به صادرات گاز رایگان به ترکیه و همچنین پرداخت مبلغی به‌عنوان غرامت و جریمه نقدی شد.

وزارت راه و شهرسازی نیز دست آورد های بسیاری به دست آورد و یکی از آن‌ها افتتاح پروژه کنترل هوشمند قطارها بود که باعث فاجعه قطار آذربایجان و کشته شدن هم‌وطنان ما در این حادثه شد و وزیر راه با وقاحت تمام گفت حادثه‌دیده‌ها بیمه بوده‌اند و بیمه پول آن‌ها را می‌دهد.

شاهکار دیگر نیز این بود که هواپیماهای دست‌دوم را به نام نو خریدند و مانند زمان قاجار به استقبال این هواپیما رفتند و کلی هم ذوق کردند.

درحالی‌که عربستان بااین‌همه عقب‌ماندگی در حال طراحی و ساخت هواپیماهایی تولید داخل خود است.

وزارت خارجه که گفتن ندارد، بالاخره با برجام یک‌طرفه و بستن در انرژی هسته‌ای آن‌هم بدون اینکه تحریمی برداشته شوم یا تصویب تحریم‌های جدید به تأخیر بیفتد کلی معروف شدند.

آموزش‌وپرورش هم که با سند ننگین ۲۰۳۰ راه نفوذ دشمن را بازکرده بود.

حال مردم قضاوت کنند که کدام دولت فساد بیشتری داشت، کدام دولت کارکرد و چه کسی باعث‌وبانی ابطال انتخابات اهر بود.

مردم همیشه بیدار هستند و خارج از بحث جناحی عقل خود را نیز به کار می‌اندازند.

این اشخاص دم از اتحاد و همبستگی می‌زنند ولی هرکسی انتقاد کند با شکایت مواجه می‌شود و دهان منتقدان را می‌بندند. همبستگی در نظر این گروه یعنی طرفدار آن‌ها بودن و هرکسی با آن‌ها نباشد به چشم منافق می‌بینند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 109134 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 12 سپتامبر 2017 ساعت 12:16:07
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر