شماره : 109112
11 / 9 / 2017 - 17:33

مردم اهر مظلوم واقع شده اند / قول پرداخت مبلغ ۶۱۲ میلیون بدهی گاز را از زنگنه گرفته ام

عبدالهی: آقای محمودی؛ فرماندار جدید اهروصال؛ باید ضمن اعمال سیاست‌های دولت سعی در آبادانی و پیشرفت این شهر کند.

به گزارش اهروصال؛ بیت‌الله عبدالهی؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس؛ ضمن خیرمقدم گویی خدمت حضار؛ گفت: آقای محمودی؛ فرماندار جدید اهروصال؛ باید ضمن اعمال سیاست‌های دولت سعی در آبادانی و پیشرفت این شهر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: از مظلومیت شهرستان اهر همین بس که با این تعداد روستا و این جمعیت فقط در یک بخش مرکزی خلاصه‌شده است و شهرستان‌های بسیار کوچک‌تر با روستاهای کمتر چندین بخش‌دارند.

همچنین شهرستان‌های هم‌ردیف اهر به فرمانداری ویژه ارتقا پیداکرده‌اند ولی اهر همچنان مظلوم واقع‌شده و به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا نکرده است.

وی در خصوص اقتصاد اهر، اذعان داشت: اقتصاد اهر بر پایه کشاورزی و دام‌پروری است ولی همان‌طور که مستحضرید اهر معادن بسیار زیادی دارد ولی بااین‌حال جوانان بیکار زیادی در اهر وجود دارد.

کشاورزی و دام‌پروری در کشور ما گم‌شده است و این مدت که در مجلس بودم کلمه‌ای در رابطه با دام‌پروری نشنیده‌ام و برای رفع مشکلات دامداران هیچ کاری انجام نمی‌شود.

می‌توان با هزینه بسیار کم در بخش دام‌پروری اشتغال ایجاد کرد ولی متأسفانه دولت به‌راحتی به واردات گوشت و حتی گوسفند زنده مجوز می‌دهد و از دامداران حمایت نمی‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: از آقای محمودی، فرماندار جدید اهر درخواست کرد تا سدهای اهر را پیگیر شود تا با احداث ۲ سد جدید و سدهای معیشتی مشکل مردم برای آب شرب و کشاورزی و دامداری را رفع کنند.

یکی از مشکلات اصلی کشاورزی نبود سدهای معیشتی در اهر است درحالی‌که می‌توان با قسمتی از بودجه آبیاری تحت‌فشار به‌راحتی این سدها را ایجاد کرد.

عبدالهی در خصوص جاده اهر مشکین، مطرح کرد: جاده اهر مشکین در دست گسترش است و من هم پیگیر هستم تا مقداری از این راه را هم از طرف اهر شروع کنند زیرا بیشترین تردد از طرف اهر به مشکین است و این مهمانان از اهر رد شده و به مشکین می‌روند.

وی در خصوص جاده اهر – تبریز؛ تصریح کرد: بحث بزرگ‌راه اهر تبریز که تبدیل به جاده مرگ شده است را از رئیس‌جمهور پیگیر هستم و نامه‌ای نیز به معاون ایشان داده‌ام و قول مساعدت گرفته‌ام.

همچنین استاندار قول مساعده برای جاده اهر مغان – آذربایجان را داده‌اند و انشا الله آن پروژه نیز در صورت موافقت شروع خواهد شد.

وی در خصوص معادن موجود در اهر؛ عنوان کرد: اهر یکی از شهرهایی است که بیشترین تعداد معدن را در خود جای‌داده است و معدن مس انجرد در اهر نیز کار خود را بعد از مدت‌ها شروع کرده است.

وی در رابطه با مشکلات سرمایه‌گذاری مطرح کرد: امروزه اکثر سرمایه‌گذاران ما ورشکسته هستند و با بانک‌ها به مشکل برخورده‌اند. سرمایه‌گذار ۲ میلیارد وام برداشته ۵ میلیارد به بانک بدهکار است. ما اگر فقط بتوانیم شهرک صنعتی را راه‌اندازی بکنیم و با ۵۰% یا ۷۰% ظرفیت خودکار کنند مشکل اشتغال در اهر تا حدی حل می‌شود.

نمی‌شود گفت بانک مقصر است یا سرمایه‌گذار، مهم آن است که این اتفاق در شهرستان ما افتاده و باید برای رفع آن قدم برداریم.

وی در خصوص مشکلات آموزش‌وپرورش در اهر؛ مطرح کرد: امروزه در آموزش‌وپرورش مدارسی در روستاها داریم که در کانکس برگزار می‌شود. همچنین هزینه سوخت مانند گاز بسیار گران‌قیمت است.

من با وزیر نفت در جلسه‌ای که داشتم خواستم تا گاز مدارس رایگان شود، ولی وزیر مخالفت کرد و گفت این کار امکان‌پذیر نیست ولی بدهی شما هرچقدر باشد من دستور پرداخت آن را می‌دهم، طی تماسی که با رئیس آموزش‌وپرورش اهر داشتم مبلغ بدهی را ۶۱۲ میلیون تومان برآورد کرد و در حال حاضر پیگیر این قول از وزیر هستم.

وی در خصوص درمانگاه تأمین اجتماعی اهر، اظهار داشت: متأسفانه درمانگاه اهر با این تعداد بیمه‌شده تک شیفته بود که با تلاش‌های بسیار تبدیل به دو شیفته شده است.

اهر با این تعداد از بیمه‌شده باید بیمارستان تأمین اجتماعی داشت ولی فعلاً تا درمانگاه دو شیفته توانسته‌ایم ارتقا بدهیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، در پایان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه باید سالن ۵ هزارنفره در اهر احداث شود که تاکنون اقدامی انجام‌نشده است. اگر ما بتوانیم این سالن را در اهر راه‌اندازی کنیم گام بزرگی در ارتقا ورزش اهر برداشته‌شده است.

همچنین توسعه راه‌آهن در برنامه قرار دارد و طبق مصوبات امید است اهر را نیز شامل شود.

نباید بگوییم ما نمی‌توانیم، می‌توانیم سیستم کمی مشکل دارد ولی تک‌تک افراد می‌توانند کمک کنند تا این مشکلات حل شود.

واحد تولیدی آب می‌خواهد برق می‌خواهد آن را برطرف کن و بنویس به عشق رهبر و سال تولید و اشتغال و امضا کن، نترس کسی تو را محاکمه نمی‌کند اگر نفع شخصی از آن برنداشته باشی.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 109112 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 11 سپتامبر 2017 ساعت 17:33:45
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر