شماره : 108785
31 / 8 / 2017 - 8:04

۱۶۲ روستای اهر از نعمت گاز برخوردار هستند

عزیزی: گازرسانی به قشلاق زاخر با توجه به اینکه دورترین نقطه شهرستان اهر می‌باشد، جزء برنامه‌های آتی اداره گاز بود و گازرسانی به این روستا ۲ یا ۳ سال طول می‌کشید ولی در جهت اطاعت از دستورات مقام معظم رهبری (مدظله) برای اقتصاد مقاومتی مهندسان برای این روستا و ۳ روستای دیگر مسیریابی انجام دادند و به دستور مدیرعامل سابق اداره گاز استان؛ مهندس دینی، عملیات گازرسانی به این روستا شروع شد.

به گزارش اهروصال؛ عزیز عزیزی، ریاست اداره گاز شهرستان اهر در مراسم افتتاح شبکه گازرسانی روستای قشلاق زاخر، ضمن خیرمقدم گویی خدمت حضار، گفت: گازرسانی به قشلاق زاخر با توجه به اینکه دورترین نقطه شهرستان اهر می‌باشد، جزء برنامه‌های آتی اداره گاز بود و گازرسانی به این روستا ۲ یا ۳ سال طول می‌کشید ولی در جهت اطاعت از دستورات مقام معظم رهبری (مدظله) برای اقتصاد مقاومتی مهندسان برای این روستا و ۳ روستای دیگر مسیریابی انجام دادند و به دستور مدیرعامل سابق اداره گاز استان؛ مهندس دینی، عملیات گازرسانی به این روستا شروع شد.

وی در ادامه مطرح کرد: اکنون‌که ما در کنار شما هستیم در مرکز استان و به دست استاندار پروژه گازرسانی ۷۸ روستا افتتاح و کلنگ زنی برای ۱۶۰ روستا نیز کلید می‌خورد.

وی اذعان داشت: با افتتاح این پروژه تعداد ۱۳۴ خانواده در این روستا از نعمت گاز بهره دار شدند و برای تحقق این امر مبلغی بالغ‌بر ۸۱۶ میلیون تومان هزینه شده است. اکنون با افتتاح این پروژه، تعداد روستاهای اهر که دارای گاز طبیعی شده‌اند به ۱۶۲ روستا رسید و با احتساب درصد خانواده‌هایی که از گاز طبیعی استفاده می‌کنند به ۹۵% خانواده‌های روستایی رسیده است.

عزیزی در خصوص پروژه‌های در حال احداث در روستاهای اهر، اظهار داشت: کارکنان اداره گاز اهر اکنون در روستاهای انجرد، سراجه لو، شیخ احمد، باغ بالوت، پارچه قشلاق مشغول احداث خطوط گازرسانی هستند و با اتمام این پروژه‌ها ۲۵۰ خانوار به خانوارهای تحت پوشش اضافه خواهد شد و درصد خانواده‌های تحت پوشش به ۹۷٫۵% در اهر خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از اتمام این پروژه‌ها، پروژه بررسی و گازرسانی به ۸ روستای دیگر در دستور کار خواهد گرفت. در این میان ۲۵ روستا نیز هستند که زیر ۱۰ خانوار در آن‌ها زندگی می‌کند.

اکنون در اهر ۴۹۳۱۰ مشترک گاز وجود دارد که از این تعداد ۱۰۷۶۶ مشترک در روستاها و ۳۸۵۴۴ خانوار نیز در خود شهر اهر به شبکه گازرسانی سراسری متصل است.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر در آخر مطرح کرد: شورای این روستا به ما اطلاع داد که به دلیل دور بودن مسافت روستا از شهر اهر، شرکت‌ها برای لوله‌کشی گاز به این روستا نمی‌آیند، طبق هماهنگی که با نظام‌مهندسی اهر انجام شد، مقرر شد ۲ شرکت عرفان گاز ارسباران و شرکت تابان گاز در این روستا مستقر شوند تا لوله‌کشی گاز در این روستا را به اتمام برسانند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 108785 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 31 آگوست 2017 ساعت 08:04:05
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر