شماره : 107713
1 / 8 / 2017 - 14:29

ایجاد رشته پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اهر یک ضرورت است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ایجاد رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اهر را برای تأمین نیروی انسانی متخصص منطقه ارسباران یک ضرورت برشمرد.

به گزارش اهروصال؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ایجاد رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اهر را برای تأمین نیروی انسانی متخصص منطقه ارسباران یک ضرورت برشمرد.

بیت اله عبدالهی در جمع اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، این دانشگاه را به جهت موقعیت ویژه در منطقه و فضای مناسب، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و باتجربه، ایجاد رشته‌های جدید در حوزه وزارت بهداشت و درمان را در این واحد دانشگاهی برای توسعه و تأمین نیروی انسانی، مرتبط با بهداشت و درمان ضروری برشمرد و اعلام کرد پیگیری‌های لازم در این خصوص در جهت محقق شدن این امر انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان مرکزیت منطقه ارسباران را دارا است دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی منطقه، پتانسیل مناسبی برای تأمین نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مختلف به ذکر کرد و اظهار امیدواری نمود ادارات و سازمان‌ها با همکاری بین بخشی پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه معدن، صنعت و سایر رشته‌ها را با این دانشگاه انجام دهند.

این مقام مسئول ضمن گلایه از برخی ادارات و سازمان‌های منطقه گفت: متأسفانه شنیده می‌شود پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان‌ها به‌جای اینکه در مراکز آموزش عالی منطقه انجام شود خارج از منطقه و حتی خارج از استان می‌شود که این امر واقعاً کم‌لطفی در حق مراکز آموزش عالی توانمند در منطقه بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است.

عضو کمیسیون امور شوراها، وحدت، همدلی و تعامل مابین ادارات، سازمان‌ها و مردم را در جهت پیشبرد امور عمومی شهرستان و منطقه ضروری برشمرد و افزود: این شهرستان با پتانسیل‌های ویژه در حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری و سایر زمینه‌ها یک فرصت مهم برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال در راستای منویات مقام معظم رهبری است که متأسفانه برخی ادارات به‌جای اینکه کمک‌حال سرمایه‌گذاران باشند مانع سرمایه‌گذاری و توسعه، با آیین‌نامه‌ها و سخت‌گیری بی‌مورد هستند.

وی راهکار توسعه منطقه را حمایت از سرمایه‌گذاران برشمرد و تأکید کرد با هیچ اداره و مسئولی تعارفی نداریم و هر مسئول و کارمندی که در امر سرمایه‌گذاری منطقه کارشکنی را کنند بر خود جدی می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 107713 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 1 آگوست 2017 ساعت 14:29:05
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر