شماره : 107264
17 / 7 / 2017 - 8:40

خانم ها با حفظ ظاهر و حجاب استحکامات خانواده را حفظ می کند

حجت الاسلام دینی: حجاب از ظاهر انسان حفاظت می‌کند و عفاف یک امر باطنی و برای حفاظت از باطن انسان است؛ یعنی ظاهر مکمل باطن و باطن مکمل ظاهر است.

به گزارش اهروصال؛ حجت‌الاسلام دینی، امام‌جمعه موقت شهرستان اهر در همایش حجاب و عفاف کمیته امداد، ضمن نقل یک حدیث در مورد حجاب از پیامبر اعظم (ص)؛ گفت: حجاب از ظاهر انسان حفاظت می‌کند و عفاف یک امر باطنی و برای حفاظت از باطن انسان است؛ یعنی ظاهر مکمل باطن و باطن مکمل ظاهر است. خداوند متعال در خلقت انسان بین زن و مرد فرقی نگذاشته است و هردو بنده خداوند هستند و تنها فرقی که بین این دو است در تقوا و عمل این افراد است. خداوند در قرآن می‌فرماید: ای پیامبر (ص) به بندگان من بگو که تک‌تک آن‌ها را از یک زن و یک مرد خلق کرده‌ام. هرکسی تقوای بیشتری داشته باشد، آن در نزد خداوند عزیزتر است. انسان باید باحجاب ظاهری و عفاف باطنی شخصیت خود را حفظ کرده و ارتقا دهد. زن یک کالا نیست ولی در کشورهای غربی از خانم به‌عنوان یک کالا در مطامع شیطانی استفاده می‌شود. شخصیت والایی که در وجود یک خانم است در غرب دیده نمی‌شود، اما اسلام این‌گونه نیست. در اسلام خانم‌ها باشخصیت والایی یاد می‌شوند، در تاریخ اسلام از خانم‌هایی یاد می‌شود که شخصیت بسیار والایی دارند. اسلام برای خانم و شخصیت او ارزش قائل است. خانم با حفظ ظاهر خود، استحکامات خانواده را حفظ می‌کند. هر چه باشد یک زن روزی یک مادر می‌شود و تربیت او در نسل‌های آینده تأثیر خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: هرچه زن شخصیت والاتری داشته باشد، فرزندی که تربیت می‌کند نیز شخصیت والاتری خواهد داشت.

وی در ادامه در رابطه باحجاب و عفاف؛ اظهار داشت: خداوند وقتی به پیامبر در رابطه باحجاب دستور می‌دهد، می‌فرماید به زنان مؤمن بگو حجاب خود را حفظ کنند و زینت خود را برای نامحرم آشکار نکنند. همچنین در آیه دیگری می‌فرماید: به زنان مؤمن بگویید روسری را طوری در سر کنند که هم از جلو سینه را پوشش دهد و هم از عقب گردن آن‌ها را پوشش دهد.

 

امام‌جمعه موقت اهر، در رابطه بانفوذ فرهنگی دشمن مطرح کرد: دشمن وقتی دید ازلحاظ نظامی توانایی مقابله با ایران را ندارد، از قسمت فرهنگی وارد عمل شد و بهترین راه برای تهاجم فرهنگی دور کردن جوانان ایرانی از هویت اسلامی و هدف قرار دادن حجاب و عفاف زنان ایرانی است.

وی در ادامه با توجه به تحریم‌های ایران مطرح کرد: اگر دقت کنید همه‌چیز را برای ایران تحریم کرده‌اند جز ابزار نفوذ فرهنگی مانند اینترنت و ماهواره که گاها به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام دینی در آخر از عوامل برنامه و همایش تشکر کرده و افزود: امیدوارم اشخاص حاضر در این جلسه الگوی مناسبی برای جامعه ما شوند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 107264 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 17 جولای 2017 ساعت 08:40:14
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر