شماره : 107234
16 / 7 / 2017 - 18:20

ارسباران با داشتن جلوه های مثبت و زیبای خود از کمبود های زیادی رنج می برد

دبیر جشنواره عکس سال ارسباران:این منطقه با داشتن جلوه های مثبت و زیبای خود از کمبود های زیادی رنج می برد و هنوز خیلی از توانمندی های منطقه ارسباران در عرصه های مختلف اعم از فرهنگ و هنر هنوز بالقوه باقی مانده است و بالفعل نشده است.

به گزارش اهروصال؛ محمد رضا بهمرام؛ دبیر جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در اهر با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در رابطه با ارسباران، اذعان داشت: در جریان زلزله و سال ۹۱ مقام معظم رهبری شهرستان اهر و منطقه ارسباران را منطقه شجاعت دانستند، برای فعالیت در این منطقه باید ذوق و شوق خاصی داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با بیان اینکه منطقه ارسباران دارای سابقه دیرین در فرهنگ و هنر است، مطرح کرد: این منطقه با داشتن جلوه های مثبت و زیبای خود از کمبود های زیادی رنج می برد و هنوز خیلی از توانمندی های منطقه ارسباران در عرصه های مختلف اعم از فرهنگ و هنر هنوز بالقوه باقی مانده است و بالفعل نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ارسباران می تواند به قطب گردشگری ایران تبدیل شود، اظهار داشت: ارسباران می تواند در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و هنری تبدیل به یک قطب شود و این امر محقق نمی شود مگر با همت و تلاش دلسوزان و تلاش گران اعم از مردم و مسئولین شهر.

وی در خصوص جشنواره عکس سال ارسباران افزود: جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در راستای اهداف رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده و مورد توجه مسئولین امر قرار گرفته است. جشنواره عکس ارسباران می تواند مثال کوچکی و نقطه شروع رسیدن به آرمان و آرزوی دیریت در ارسباران کهن باشد که با همت هنرمندان و مسئولین توانست بصورت ملی برگزار شود.

وی در ادامه مطرح کرد: با باوری عمیق در پی بین المللی کردن این جشنواره هستیم و این امر به امید خدا محقق خواهد شد.

دبیر جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در پایان خاطر نشان کرد: شناسایی هنرهای بالقوه در رشته عکاسی و معرفی هنرمندان برجسته، زمینه‌سازی برای شکوفایی هنرمندان فعال در منطقه، ثبت زیبایی‌های ارسباران در زمینه‌های آثار تاریخی و ابنیه‌های باستانی، طبیعت بکر و زندگی عشایری و روستایی، توجه به نقش ارسباران در تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی، توجه به صنعت گردشگری و شناساندن منطقه در جهت جذب گردشگر، محیط زیست و حفاظت از جنگل‌های بکر ارسباران، تشریح آداب و سنن منطقه ارسباران و نقش منطقه ارسباران در مناسبت‌های ملی و دفاع مقدس را از اهداف جشنواره سراسری عکس سال ارسباران ذکر کرد.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 107234 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 16 جولای 2017 ساعت 18:20:43
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر