شماره : 106407
14 / 6 / 2017 - 8:33

برخی سعی دارند به مردم تلقین کنند که دشمن شهدا اکنون دوست ماست/ داعش به ما نشان داد اگر در سوریه و عراق دست از جنگ بکشیم باید در تهران بجنگیم

امروزه برخی در کشور ما سعی می‌کنند خاک و غبار زمان را بر روی قبر شهدا بنشانند و به مردم تلقین کنند دشمن شهدا اکنون دوست ماست و آمریکا نه اینکه شیطان بزرگ نیست بلکه دوست ماست.

به گزارش اهروصال؛ حجت‌الاسلام ولایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه عاشورا؛ در مراسم یادواره شهید آبروی محله در روستای دایلار اهر گفت: خداوند در قرآن کریم باصفت حی وزنده نامیده شده است چون تمامی آثار در این جهان از حی است و مرده باشد آثاری از آن در این دنیادیده نمی‌شود. شهدا نیز در قرآن کریم از زبان خداوند متعال باصفت حی وزنده نامیده شده‌اند و خداوند در قرآن فرموده است: شهدا زنده هستند و نباید مرده حساب شوند.

وی در ادامه افزود: شما در این روستا این ۱۱ شهید را مانند مرده‌ها تشییع کرده‌اید و در ظاهر از این دنیا رفته‌اند ولی خداوند متعال به این‌ها زندگی داده است که از تمامی زنده‌ها زنده‌تر هستند. خداوند گفته است این‌ها در این عالم زنده هستند و در نزد خداوند روزی می‌خورند؛ نه اینکه در نزد خداوند زنده باشند، آن‌ها در این جهان و در کنار ما هستند و در امور دنیوی دخیل بوده و خداوند برای آن‌ها مأموریت‌هایی را در این دنیا قرار داده است.

وی با توجه به مسئله زنده‌بودن شهدا در این دنیا گفت: کسانی که به زنده‌بودن شهدا در این دنیا اعتقاد نداشته باشند خود مرده‌های زنده‌ای هستند که فقط نفس می‌کشند. علامه امینی فرمودند: راه بقای دین، بزرگداشت شهداست. همان‌گونه که معتقدیم دین را عاشورا زنده نگه‌داشته است. مگر عاشورا جز بزرگداشت سیدالشهدا است؟ خود عاشورا بزرگداشت شهید است؛ شهیدی بالاتر و بزرگ‌تر از همه و آقا و سرور شهدای دیگر.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند: مظهر قدرت ایران شهدا هستند؛ شاید برای شما سؤال باشد این چگونه ممکن است؟

چند سال پیش ۷۰ نفر از خبرگزاری راشا تودی وارد ایران می‌شوند تا این مسئله شهادت را در ایران مورد ارزیابی قرار دهند و این جمله مقام معظم رهبری را موردبررسی قرار دهند.

به این منظور در تمام شهرهای بزرگ ایران پخش می‌شوند و شروع به تحقیق می‌کنند که در آخر کار خروجی آن‌ها ۲ برنامه ۴۵ دقیقه‌ای می‌شود که در آن این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کنند: بیشتر مردم ایران معتقد هستند که کاش ما هم مانند آن‌ها شهید می‌شدیم یا اکنون‌که نشدیم باید راه شهدا را ادامه بدهیم و از هیچ‌کس و هیچ‌چیز نمی‌ترسیم. این‌ها در این برنامه میگویند ملتی که این تفکر را داشته باشد به‌هیچ‌عنوان شکست نمی‌خورد و از بین نمی‌رود و هیچ کشور بیگانه‌ای توان تسلط بر آن‌ها را ندارد و این جمله رهبر ایران کاملاً صحیح است و قدرت مردم ایران به برکت خون شهیدان است.

وی در ادامه با توجه به زنده‌بودن شهدا در قرآن کریم اذعان داشت: اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده است شهدا زنده هستند همین مسئله است که وجود آن‌ها و خاطره آن‌ها به مردم احساس زنده‌بودن و روحیه می‌دهد و اهداف دشمن را نقشه بر آب می‌کند.

امروزه برخی در کشور ما سعی می‌کنند خاک و غبار زمان را بر روی قبر شهدا بنشانند و به مردم تلقین کنند دشمن شهدا اکنون دوست ماست و آمریکا نه اینکه شیطان بزرگ نیست بلکه دوست ماست.

مقام معظم رهبری (مدظله) فرمودند: تمام سعی دشمن این است این انقلاب را به دست کسانی به سمت نابودی بکشاند که در انقلاب نقشی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام ولایی در خصوص نفوذ دشمن مطرح کرد: امروزه عده‌ای که در ظاهر انقلابی بوده‌اند دارند ترس را به مردم تلقین می‌کنند و بابیان اینکه ناتوی عربی شکل گرفت و ترساندن مردم از کشور فرسوده‌ای مانند عربستان می‌خواهند بهانه‌ای برای همراهی با دشمن پیدا کنند. عربستان سعودی یک کشور فرسوده است و این روزهاست که کلاً نظام کشورش به هم بریزد.

اکنون برخی میگویند ما در سوریه چه‌کار داریم؟ ما فکر می‌کردیم اگر از عراق و سوریه دست بکشیم در کرمانشاه و مناطق مرزی با داعش رودررو خواهیم شد ولی امروزه فهمیدیم خبر در مجلس شورای اسلامی باید با دشمن بجنگیم.

وی در ادامه با توجه به عده‌ای روشنفکرنما افزود: عده‌ای پریشان‌فکر میگویند با داعش هم مذاکره کنیم. مشکلی نیست بروید مذاکره کنید؛ با ۳ نفر آمدند و ۱۷ نفر از هم‌وطنان ما را به شهادت رساندند. در نظر این اشخاص کسی که روحیه شهادت دارد و حاضر است درراه وطن و دین خود خون خود را بدهد افراطی و جنگ‌طلب است و اشخاصی که از ترس مخفی می‌شوند و به دشمن پناه می‌برند میانه‌رو هستند. انگار اگر ما از روبروی دشمن فرار کنیم دشمن هم بی‌خیال ایران می‌شود.

وی در ادامه با خاطره‌ای از جنگ تحمیلی افزود: زمان جنگ در جزیره مجنون از عملیات برگشته بودم و کمی زخمی شده بودم که پیر مردی جلوی من را گرفت و پرسید جنگ را کی تمام می‌کنید؟ گفتم پدر جان جنگ را من شروع کرده‌ام مگر؟ من جان خودم را در کف دست گرفته و به دفاع از مردم به مناطق جنگی رفته‌ام. اگر من از میدان جنگ به خانه خود برگردم آیا صدام نیز خجالت می‌کشد و برمی‌گردد یا کل ایران را تصرف می‌کند؟

امروزه آن اشخاصی که مدافعین حرم را محکوم می‌کنند مانند همان شخص هستند و در ظاهر به شهدا احترام می‌گذارند و در باطن خواستار همکاری با دشمن هستند.

از وقتی ترامپ سر کار آمده آمریکا هارت‌وپورت زیادی می‌کند ولی خودشان هم می‌دانند که نمی‌توانند حریف ایران شوند و مانند سگ از دور پارس می‌کنند. اینجا عراق و افغانستان نیست که بتوانند حمله کرده و کشور را به دست بگیرند.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 106407 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 14 ژوئن 2017 ساعت 08:33:03
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر