شماره : 105826
15 / 5 / 2017 - 7:25

در بخش های علمی و امنیتی جزو کشور های سرآمد دنیا هستیم ولی درعرصه اقتصادی حرفی برای گفتن نداریم

نهضت روشنگری فصلی حوزه ای با محوریت گفتمان انقلابی گری با همت حوزه قدس شهری در محل مسجد حضرت ولی عصر (عج) و با سخنرانی معاون سیاسی سپاه عاشورا برگزار شد.

به گزارش اهروصال؛ سرهنگ هاشم پور معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه عاشورا در نشست بصیرتی گفت: در کشور ما؛ خیلی راه های غیر ممکن را ممکن کردیم و طی نمودیم. بیشتر کشور های دنیا حتی به امنیت کشور ما حسادت می کنند و طبق آمار های سازمان های معتبر کشور ما در عرصه های مختلف از اقتصادی، علمی تا نظامی جز کشور های ۱ تا ۲۰ در دنیا است.

وی افزود: انصاف نیست ما رشد علمی ۱۱٫۵ برابر دنیا داشته باشیم؛ در بخش امنیتی جز کشور های اول باشیم ولی در عرصه اقتصاد حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان ما امروزه می گویند نهایت عرضه ملت ما پختن قرمه سبزی و آبگوشت بزباش است. آیا اینگونه است ؟ پس این همه رشد علمی و فناوری و نظامی از کجا آمده است ؟

سرهنگ هاشم پور اذعان داشت: با اخم آمریکا شرکت های معتبر دنیا از ایران رفتند ولی همین جوانان انقلابی ایران توانسته اند پالایشگاهی در سطح جهانی با نام ستاره خلیج فارس بسازند. توانسته اند پارس جنوبی را افتتاح کنند. فلج اطفال را در زمان ۱ هفته توانستند ریشه کن کنند درحالی که کشوری مانند ترکیه برای این کار طرح ۵ ساله گذاشت.

وی مطرح کرد: امروزه تنها مانع برای حکومت آمریکا و اسرائیل به کل دنیا با پروژه دهکده جهانی، ایران است. اگر ایران امروزه نمی توانست در مقابل اسرائیل و آمریکا مقاومت کند امروزه اسرائیل بزرگ و بزرگتر به پا شده بود ولی با وجود ایران، امروزه تنها نگرانی اسرائیل حفظ وضع موجود خود است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه عاشورا گفت: برخی می گویند انقلابی گری غیر عقلانی است. اگر انقلابی گری غیر عقلانی بود امروزه پروژه هایی مانند چاه های نفت و گاز، پالایشگاه ها، این موشک ها با هیجان و غیر عقلانی می توانست محقق شود؟ این رشد علمی آیا غیر عقلانی بود ؟ اتفاقا زمان، زمان عقلانیت و انقلابی گری است.

وی گفت: کشوری مانند فرانسه با ورود ۲ تروریست ۶ ماه وضعیت فوق العاده اعلام کرد ولی ایران که دور تا دورش را آتش جنگ گرفته توانسته امنیتی را فراهم کند که کشورهای دیگر در حسرت آن هستند.

وی با توجه به حرف برخی روشنفکر نماها مبنی بر نیاز نداشتن به موشک و نیروی نظامی گفت: اگر امروزه این نیروی نظامی نبود دشمن ها حتی حاضر به مذاکره نبود و به راحتی می توانست ایران را تصرف کند و اموال و نوامیس مردم را به تاراج ببرد.

آنها به انرژی هسته ای قانع نیستند و نیروی نظامی ما، عزت ما، دین ما، به رسمیت شناختن اسرائیل و… از اهداف دیگر آنهاست که می خواهند مرحله به مرحله پیشرفت می کنند. بخصوص یکی از مراحلی که باید اجرا شود تبدیل شدن عربستان به قدرت اول منطقه است و ایران باید از عربستان نیز ضعیف تر شود.

وی با توجه به خواسته رهبری در خصوص مسائل کشوری گفت: مقام معظم رهبری چندین بار اشاره کرده اند که نگذارید جریان شاه سلطان حسین دوباره در ایران تکرار شود. شاه سلطان حسین وقتی دید ایران در معرض خطر است تاج خود را بر سر نوکر خود گذاشت و ایران را فروخت و باعث به تاراج رفتن ایران شد.

وی با اشاره وضع موجود امنیتی ایران افزود: اگر این قدرت نظامی در ایران حاکم نبود آمریکا لحظه ای برای جنگ با ایران صبر نمی کرد و اکنون ایران را تسخیر کرده بود. برخی حتی در داخل گفته بودند آمریکا می تواند نیروی نظامی ایران را در ۵ دقیقه نابود کند ولی با نشان دادن شهرک های زیر زمینی موشکی سپاه توانستیم این اطمینان را دل مردم ایجاد کنیم که خیالتان راحت آمریکا قدرت حمله به ایران را نداشته و ندارد.

ما اگر بتوانیم باید روی هر فشنگ نیز بنویسیم مرگ بر اسرائیل چه برسد به موشک ها. اگر این ها نبود الآن ایرانی نبود همانگونه که در عراق و سوریه دیدید به راحتی ایران را نیز درگیر جنگ میکردند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نیرو های نظامی مدافعان حرم و سپاه قدس نبود اکنون نیروهای تروریستی وارد ایران شده بودند ولی ایران نگذاشت نیرو های تکفیری از ۴۰ کیلومتری مرز ایران نزدیک تر شود. برخی همسایه های ما علنی شمشیر را به روی ایران کشیده اند و فقط اندکی کوتاهی باعث می شود درجا فکر حمله به ایران را بکنند.

وی اذعان داشت: فقط با کم کردن نصف مصرف سیگار می توان کل بودجه عمرانی کشور را تامین کرد. می توان با مبارزه با قاچاق کالا بودجه اقتصادی کشور را تامین کرد. چرا با اینها مقابله نمی کنند و می گویند موشک و دفاع را ضعیف کنیم. در حالی که خود می دانند با این کار پای دشمن به کشور باز می شود. فقط ارزش ضایعات نان خشک ایران از کل بودجه بهداشت درمان ایران بیشتر است. مصرف آب در ایران ۲ برابر دنیاست. در کل ایران تبدیل به کشور بسیار مصرف گرا شده است و مصرف در کشور بسیار بالا رفته است که با کنترل مصرف می توان اقتصاد کشور را حل کرد و باید مردم همراه دولت باشند تا مشکلات حل شود.

وی با توجه به معادن ایران خاطرنشان کرد: در ایران ۶۸ نوع معدن وجود دارد که در نوع خود در دنیا تک است. ولی اقتصاد ایران را معتاد به نفت کرده اند و افزایش صادرات نفت را برای خود افتخار می دانند.

وی در آخر افزود: وقتی می گوییم در ایران مشکل بیکاری داریم کل دنیا به ما می خندند چون ما در ایران همه چیز داریم و می توانیم این معزل را با کمی همکاری مردم و اراده دولت مردان حل کنیم ولی متاسفانه مدیران ما تلاشی برای حل این ماجرا نمی کنند.

می گویند سپاه نمی گذارند درحالی که در زمان آقای خاتمی این سپاه بود که بعد از رفتن شرکت های خارجی دست دولت را گرفت و نگذاشت کارها بخوابد. در زمان آقای روحانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که درخاورمیانه تک است ساخته و در دست دولت قرار داد.

تصاویر/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 105826 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 15 می 2017 ساعت 07:25:00
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر