شماره : 105381
2 / 5 / 2017 - 9:30

کار و کارگر اهمیت ویژه ای برای پیشرفت کشور دارد/ استکبار جهانی سعی در عقب مانده نگه داشتن ایران در مسائل اقتصادی دارد

جشن بزرگ کارگری و تجلیل از کارگران نمونه واحدهای کارگری وزنان سرپرست خانوار باهمت سپاه ناحیه اهر وادارات مربوطه و با حضور مسئولین شهرستانی در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش اهروصال؛ جشن بزرگ کارگری و تجلیل از کارگران نمونه واحدهای کارگری وزنان سرپرست خانوار در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این جشن با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی کار خود را آغاز کرده و سپس حجت‌الاسلام ممی زاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه اهر ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و همچنین ولادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز و تقارن این ایام با هفته کار و کارگر گفت: ازآنجایی‌که امسال؛ سال اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال نام‌گذاری شده است بیشترین زحمت برای تحقق اهداف در این راستا بر دوش کارگران و کارآفرینان است.

وی در خصوص هفته عقیدتی – سیاسی در سپاه پاسداران گفت: وظیفه پاسداری از اسلام بر عهده تمام مردم است. حفظ نظام اسلامی و حفظ حاکمیت اسلام بالاتر از حفظ امام معصوم است چون امام معصوم هم جان خود را برای حاکمیت اسلام داده‌اند. اکنون وظیفه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بر عهده بسیج و سپاه پاسداران است.

وی در آخر افزود: همه پاسداران باید مبلغ دین باشند؛ طبق گفته ولی‌فقیه این افتخار بزرگی برای سپاه و بسیج است، ارشاد و تربیت وظیفه همه است و بر عهده سپاه و بسیج نیز گذاشته‌شده است.

در ادامه پس از پخش کلیپ گروه نمایشی اقدام به اجرای نمایش کردند.

پس از اجرای نمایش؛ سید محمد عابدی فرماندار شهرستان اهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اگر بحث کار و کارگر را موردبررسی قرار دهیم به اهمیت بالای آن پی خواهیم برد. کار و کارگر در دین مقدس اسلام طبق فرمایشات معصومین و قرآن حتی از نظام‌ها و مکتب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. کارگران در پیشرفت جامعه افراد مهمی تلقی می‌شوند.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته کشورهای پیشرفته به کشورهایی تلقی می‌شد که نیروی کار فراوان و پول فراوان داشته باشند ولی امروزه دو اصل دیگر «خلاقیت و نوآوری» به آن اضافه‌شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم ایران از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند و زمانی کشور به موفقیت می‌رسد که استعدادها به کار گرفته شود؛ به‌عنوان نمونه سازمان فضایی ناسا توسط دانشمندان و پژوهشگران ایرانی مدیریت می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر در رابطه با شعار سال اذعان داشت: موضوعی که در بحث کار و کارگر در سال اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال؛ مطرح است، بحث احساس مسئولیت است که یکی از ویژگی‌های اساسی و ضروری می‌باشد.

وی در ادامه گفت: هرگاه فردی در جامعه احساس مسئولیت نکند؛ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. در کشورهای پیشرفته کارگران بااحساس مسئولیت، پیشرفت و آبادانی کشور را رقم می‌زنند. از طرف دیگر امروزه در جهان هستی پیشرفت بر مبنای کار و کارگر است و اگر نباشد آبادانی و پیشرفتی در کار نخواهد بود و پیشرفت در قبال حرکت جسمی و روحی کارگر است.

وی در خصوص مسائل اقتصادی امروزه جامعه ما اظهار داشت: امروزه مسائل اقتصادی و پیشرفت ما درگرو کار و کارگر است و دین و اعتقاد ما در این خصوص به ما انگیزه می‌دهد.

بحث اشتغال در همه جوامع به‌عنوان چالش اصلی است. در این زمینه بحث موردنظر فنّاوری است که نیاز به کار و کارگر را کم کرده است. یک کامپیوتر یا ربات کار صدها کارگر را انجام می‌دهد. یکی از راهکارهای حل معضل بیکاری بازگشت به پتانسیل جامعه است. بسیاری از بیکاران جامعه را می‌توان درزمینهٔ دامداری و کشاورزی به کار گرفت. به‌عنوان‌مثال، گاو شیرده سفید در اهر استفاده‌های فراوانی از آن می‌شود. ۲۵۰۰ رأس دام هم‌اکنون در اهر موجود است که هرکدام بالای ۳۰ کیلو شیر تولید می‌کند. در بحث کشاورزی یا دام داری جوانان می‌توانند مشغول شوند که دولت نیز در این راستا از آنان حمایت می‌کند.

سید محمد عابدی در خصوص اشتغال‌زایی افزود: در بخش صنعت هر ۱ میلیارد تومان برای یک نفر ایجاد اشتغال می‌کند ولی در بخش کشاورزی این‌گونه نیست. باید جوانان جامعه را به سمت کشاورزی و دامداری سوق داد.

در طول سال‌های گذشته مسئله بیکاری در جامعه وجود نداشت؛ درزمان قدیم نسبت استادشاگردی بود یعنی هر دختر و پسری که می‌خواست تشکیل زندگی دهد کار پدری خود را دنبال می‌کرد.

ی در آخر سخنان خود مطرح کرد: در سال ۹۶ مسئولین نظام به جد اولین کاری که باید انجام دهند بحث اشتغال است این فرمان رهبری است و هر فردی تابع رهبری است باید با جدیت تمام در حل مشکل بی‌کاری بکوشند. بیکاری مشکل لاینحل نیست و هم‌اکنون نیز مقدمه حل مشکلات بیکاری با مدیریت هوشمند رهبری و جوانان انجام‌شده است.

آیت‌الله حاجی‌زاده امام‌جمعه اهر در ادامه برنامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به دیدارهای انجام‌گرفته با جانبازان گفت: همه ما عشق و مودت خاصی به ابوالفضل عباس داریم و روز ولادت ایشان روز جانباز نام‌گرفته است. خوشبختانه جانبازان شهرمان را فراموش نکرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: شعبان فی‌نفسه خود از ماه‌های مقدس است و این اعیاد و میلادها تقدس خاصی به این ماه داده است. امام صادق (ع) در مورد خصوصیات حضرت ابوالفضل ایمان قوی داشت و بصیرت زیادی داشته است. در اردوگاه دشمن و لشگر یزید همه نمازخوان و مسلمان بودند ولی چون بصیرت نداشتند نتوانستند امام خود را بشناسند.
وی خاطرنشان کرد: هر موقع در انسان بصیرت نباشد با تمام وجود در دام دشمن می‌افتد. ما باید از پرچم‌دار کربلا الهام بگیریم همان‌گونه که جان خویش را درراه اسلام داد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله عقیده اذعان داشت: مسئله عقیده مهم است و به برکت انقلاب اسلامی نیروهای نظامی ما مکتبی و باعقیده اسلامی و جهادی رو به حرکت هستند.

در اوایل انقلاب ما یک سیم‌خاردار هم خودمان تولید نمی‌کردیم ولی باروحیه جهادی و عقیده اسلامی و تقویت ایمان هرروز روبه‌جلو و پیشرفت می‌رویم.

روز شهادت آیت‌الله مطهری روز معلم و روز عقیدتی – سیاسی نام‌گذاری شده است؛ زیرا ایشان بصیرت بالایی داشتند. ما باید برای هدایت به قرآن و عترت روی بیاوریم ولی آیت‌الله مطهری قرآن و عترت را با زبان ساده و عامیانه در کتاب‌های خود گردآوری کرده است؛ بنابراین وظیفه همه ما این است که کتاب‌های آیت‌الله مطهری را رواج دهیم.

وی در ادامه در رابطه باکار و کارگر افزود: کار و کارگر اهمیت بسیاری برای ما دارد و چندین سال است حضرت آقا شعار سال را در رابطه با مسائل اقتصادی قرار می‌دهد. استکبار جهانی در مسائل فرهنگی و اقتصادی سعی می‌کند تا ایران را از مسیر خود منحرف کند و در مسائل اقتصادی ایران را عقب‌مانده نگه دارد تا به مردم جهان بگوید که نظامی که اسلامی باشد عاجز از اداره امور کشوری است و با تحریم‌ها در قصد رسیدن به این هدف هستند.

ولی الحمدالله بااین‌همه فشار اقتصادی، تحریم و جنگ تحمیلی؛ با رهنمودهای امام خمینی و مقام معظم رهبری و تلاش و کوشش مردم در این هدف خود نیز شکست‌خورده‌اند.

پیامبر اسلام (ص) دست کارگر را می‌بوسد و کار کارگر را ارزشمند دانسته است و سفارش بسیار به کار و تلاش کرده‌اند. کسی که آرزوهای بزرگ دارد باید شب و روز زحمت بکشد تا از راه حلال به آرزوهای خود برسد.

امام‌جمعه اهر اظهار داشت: نقش کارگران در پیشرفت جامعه و انقلاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امیدوارم حقوق این قشر همواره مدنظر کارفرمایان باشد و حقوق آن‌ها را همواره رعایت بکنند.

کارگری که به کار و اشتغال مشغول است در هر جا و مکانی ثوابی برابر با نماز شب می‌برد و همواره خدا را عبادت می‌کند.

حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) فرمودند: دولت بعدی که روی کار می‌آید از روز اول باید به فکر رفع نواقص و مشکلات اقتصادی بکند.

وی در آخر با توجه به مسئله انتخابات تصریح کرد: مردم ایران با حضور حداکثری مردم، کشور را بیمه می‌کنند؛ و با انتخاب فرد اصلح می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند تا افرادی سرکار بیایند که نیازهای فرهنگی و اقتصادی بخصوص نیازهای جوانان کشور را رفع کنند.

انتخابات آزمون بسیار بزرگی برای مردم ایران است که امیدوارم در این آزمون نیز سرافراز و سربلند شویم.

در پایان برنامه لوح‌های یادبودی به مربیان عقیدتی سیاسی، کارگران نمونه وزنان سرپرست خانوار اهدا شد.

تصاویر/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 105381 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 2 می 2017 ساعت 09:30:23
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر