شماره : 105020
20 / 4 / 2017 - 12:49

۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی شهرستان‌های مختلف دچار آسیب و سیل‌زدگی شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش‌ترین خسارت سیل در استان، در بخش کشاورزی بوده که برآورد کلی آن ۲۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش اهروصال؛ اسماعیل جبارزاده در نشست ویژه ستاد بحران با اشاره به اینکه پیام مقام معظم رهبری در خصوص حادثه دلخراش سیل اخیر تسکین دهنده بوده است، اظهار کرد: دستوراتی که ریاست جمهوری امروز در مناطق سیل زده ارائه کردند قطعا موجب آرامش این مردم خواهد بود.

وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم، بر اساس روحیه وحدت، همدلی و صمیمیتی که با محوریت آیت‌الله مجتهد شبستری در استان ایجاد شده که ثمرات این صمیمیت را در بخش های مختلف استان شاهد هستیم و آخرین مورد نیز کنترل حادثه اخیر سیل بوده است.

وی ادامه داد: همه مسئولان و دستگاه‌ها در این جلسه دعوت شده‌اند، چرا که همه این اعضا در کنار مردم و در امدادرسانی حضور داشته و از امروز هم با دستور شما وارد مرحله سازندگی و جبران خسارات خواهیم شد.

جبارزاده با اشاره به آمار مناطق آسیب‌دیده گفت: در ۱۲ ساعت اول مشکلات آب و فاضلاب و مخابرات و گاز و برق روستاهای آسیب‌دیده حل شد، شرکت مخابرات استان در هشت شهرستان و اداره کل راه‌ها نیز در ۱۸ شهرستان با مشکل مواجه شد.

جبارزاده با بیان اینکه بیشترین خسارت سیل در بخش کشاورزی بوده است، تاکید کرد: ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی شهرستان‌های مختلف دچار آسیب و سیل‌زدگی شده و حدود یک متر در هر یک از مزارع رسوبات مزارع را گرفته است. برآورد کلی خسارات بخش کشاورزی ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برق تبریز نیز آسیب جدی دیده است که مجموع خساراتی که تا به امروز برآورد کرده‌اند ۳۲۳ میلیارد تومان است، دیروز اولین ابلاغ توسط رئیس مدیریت بودجه استان رسید که در نتیجه کار را شروع می‌کنیم.

 

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 105020 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 20 آوریل 2017 ساعت 12:49:05
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر