شماره : 105014
20 / 4 / 2017 - 11:56

گروه صنعتی آمیکو به‌خاطر لج‌بازی مدیر منطقه آزاد ارس تعطیل شد/ ۳۰۰ نفر به صورت غیرقانونی در سازمان استخدام شده‌اند

حسن‌نژاد گفت: به دلیل لج‌بازی مدیر منطقه آزاد ارس گروه صنعتی آمیکو تعطیل شد و به علت عدم تامین برق فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغال ۷۰۰ نفری برای جوانان از دست رفت.

به گزارش اهروصال؛به نقل از آناج، محمد حسن‌نژاد ظهر دیروز در صحن علنی مجلس با انتقاد از مدیریت منطقه آزاد ارس، ابراز داشت: ما از وجود منطقه آزاد ارس حمایت می‌کنیم و آن را فرصتی برای پیشرفت می‌دانیم اما باید اذعان داشت منطقه‌ای که قرار بود تاجی شمالغرب کشور باشد در سایه‌ی ناکارآمدی و مدیریت ضعیف در دوران دولت یازدهم در باتلاقی از مشکلات گیر کرده است.

وی ادامه داد: مدیریت منطقه توانایی پرداخت حقوق کارگران و عیدی آن‌ها را ندارد، توسعه منطقه آزاد ارس به سمت مرند و هادی شهر علی‌رغم تصویب دو مرحله‌ای در کمیسیون اقتصادی از حمایت مدیران محروم شده است؛ در ۴ سال فقط ۵ کیلومتر جاده کشیده‌اند و آمیکو، بزرگ‌ترین و قدرت‌مندترین مجموعه صنعتی در سایه‌ی لج‌بازی مدیر منطقه تعطیل شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا با انتقاد از دست رفتن فرصت احداث کارخانه نساجی توسط سرمایه‌گذار ترکیه‌ای به علت عدم تامین برق، عنوان کرد: در نتیجه‌ی این مسایل ۷۰۰ فرصت شغلی از دست رفته و به علت بی‌توجهی به فرودگاه بنگاه‌های اقتصادی ورشکسته شده‌اند.

وی توضیح داد: ۳۰۰ نفر به صورت غیرقانونی در منطقه آزاد ارس استخدام شده‌اند و زمین‌‌های نجومی چند هکتاری در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است تا در زمین کشاورزی ویلا بسازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: چنانچه اظهارات بنده را قبول ندارید، از هیئت مدیره‌ی منطقه آزاد بپرسید، اگر آن‌ها را هم قبول ندارید از مردمی بپرسید که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۷۰ درصدشان به شما رأی داده‌اند، طوماری را ببینید که صاحبان بنگاه‌های اقتصادی امضاء کرده‌اند.

وی در پایان متذکر شد: عدم برکناری مدیری که هیچ‌کس از او رضایت ندارد قابل درک نیست و همچنان عده‌ای با لج‌بازی اصرار بر ماندن او دارند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 105014 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 20 آوریل 2017 ساعت 11:56:03
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر