شماره : 104908
16 / 4 / 2017 - 16:12

هرگونه آمار در مورد تایید یا رد صلاحیت ها فقط در حد شایعه است

دکتر حسن پور رئیس هیئت نظارت شهرستان اهر در گفتگو با اهروصال گفت: نتایج اعلامی در خصوص رد یا تایید صلاحیت ها فقط در حد شایعات و گمانه زنی ها می باشد و این نتایج هنوز نهایی نمی باشد.

دکتر حسن پور رئیس هیئت نظارت شهرستان اهر در گفتگو با اهروصال گفت: نتایج اعلامی در خصوص رد یا تایید صلاحیت ها فقط در حد شایعات و گمانه زنی ها می باشد و این نتایج هنوز نهایی نمی باشد.

با سلام

ممنون که وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید برای مصاحبه؛

به‌عنوان سؤال اول، اطلاعات کلی از روند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای اهر از بدو شروع تاکنون بفرمایید؟

با عرض سلام خدمت شما و تمامی همشهریان گران‌قدر و خوانندگان محترم.

فاجعه سیل اخیر در آذربایجان و درگذشت عده‌ای از هم‌وطنان عزیزمان را تسلیت عرض می‌کنم.

بعد از تشکیل هیئت اجرایی شهر و بخش اهر در تاریخ ٩۵/١٢/٣٠ مرحله ثبت‌نام از داوطلبین با تلاش ستودنی کارکنان محترم فرمانداری حتی در روزهای تعطیل سال نو به انجام رسید که لازم است در اینجا از زحمات آن عزیزان تقدیر و تشکر نماییم. در مهلت قانونی از شهر اهر تعداد ١١۴ نفر و از روستاهای تابعه اهر تعداد ۶٢٧ نفر ثبت‌نام نمودند. استعلام از مراجع قانونی برای داوطلبان نیز به‌طور روزانه توسط هیئت محترم اجرایی ارسال و پاسخ‌های آن‌ها نیز در مهلت مقرر دریافت گردید. هیئت اجرایی بخش و شهر اهر طی جلساتی، بعد از بررسی پرونده‌های تشکیل‌شده داوطلبین و استعلامات مربوطه، تصمیم خود را مبنی بر تائید یا رد صلاحیت آن‌ها گرفته و در تاریخ ٩۶/١/٢۴ به هیئت نظارت شهرستان ارسال نمودند.

 

آیا نتایج بررسی در هیئت اجرایی، به داوطلبین اعلام خواهد شد؟

این نتایج، بر اساس قانون، نهایی نیست و در این مرحله اعلام نخواهد شد؛ و هرگونه خبر در مورد آمار و اطلاعات و رد و تائید شده‌ها فقط در حد شایعات و گمانه‌زنی هست.

توسط هیئت نظارت اهر چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟

 

هیئت نظارت بخش و شهرستان اهر بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی، فقط می‌توانند در مورد داوطلبین تائید صلاحیت شده اعلام نظر نموده و آن‌ها را مجدداً تائید و یا رد صلاحیت نمایند و پرونده داوطلبین رد صلاحیت شده توسط هیئت‌های اجرایی اهر در هیئت‌های نظارت شهرستان اهر بررسی نخواهد شد.

ما در تاریخ ٩۶/٢/١ نتایج بررسی خود را به هیئت اجرایی منتقل خواهیم نمود و هیئت محترم اجرایی نیز نتایج را در دوم اردیبهشت به داوطلبین محترم اعلام خواهند نمود. کسانی که چه در هیئت‌های اجرایی و چه در هیئت‌های نظارت رد صلاحیت شده باشند چهار روز فرصت خواهند داشت تا شکایت خود را به هیئت‌های نظارت بالادستی تسلیم نمایند.

 

در مورد علت رد صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی حرف‌وحدیث‌های گوناگونی وجود دارد در این مورد توضیح بفرمایید؟

 

همان‌گونه که عرض شد هیئت نظارت شهرستان اهر در رد صلاحیت شدن داوطلبین توسط هیئت اجرایی مطابق قانون هیچ‌گونه نقشی نداشته و حق ورود و اظهارنظر نیز ندارد.

هیئت اجرایی حتماً بر اساس مستندات، دلایل و برداشت‌های خویش تصمیم گرفته‌اند و باید به تصمیم آن‌ها احترام گذاشت و قطعاً کسانی که اعتراضی نسبت به رد صلاحیت خویش خواهند داشت شکایتشان توسط هیئت عالی نظارت استان بررسی و قطعاً بر اساس مستندات قانونی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

با توجه به هم‌زمانی سه انتخابات در اهر، روند انتخابات شوراها را در کنار دو انتخابات دیگر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

با عنایت به همدلی و هماهنگی خوبی که بین عوامل متصدی انتخابات چه اجرایی و چه نظارت وجود دارد و علی‌الخصوص همکاری صمیمانه فرماندار محترم و بخشدار سخت‌کوش که با هیئت نظارت دارند امیدواریم شاهد انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم باشیم.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 104908 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 16 آوریل 2017 ساعت 16:12:04
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر