شماره : 104898
15 / 4 / 2017 - 23:00

در شهر جایی برای تمرین و تنظیم آهنگ نداریم/ از مردم می‌خواهم از هنرمندان شهرمان حمایت کنند

قاسم گل ریحان؛ خواننده و آهنگ‌ساز اهری: ما امروزه در شهر مکانی برای تمرین آثارمان نداریم. این در حالی است که در هر شهری از کشورمان برای اجرا رفته‌ایم حمایت بیشتری نسبت به اهر دیده‌ایم.

قاسم گل ریحان؛ خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز اهری در گفتگو با اهروصال: علاقه من به خوانندگی از سنین کودکی شروع و ۱۰ سالگی شروع به نوازندگی کردم.

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛

با سلام و تشکر از اینکه دعوت ما را برای مصاحبه قبول کردید؛ قبل از شروع مصاحبه لطفاً شرح مختصری از زندگی و خودتان را معرفی کنید و بگویید در چه زمینه‌ای فعالیت دارید؟

با تشکر از اهروصال بابت وقتی‌که در اختیار من قرار داده‌شده است؛ سالروز شهادت شهید آوینی را تسلیت و هفته هنر انقلاب اسلامی را خدمت تمامی هنرمندان ایران تبریک می‌گویم.

بنده قاسم گل ریحان هستم معروف به آرتان هستم که تقریباً ۱۰ سالی می‌شود در عرصه موسیقی به‌صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای فعالیت دارم.

چه چیزی باعث شد به خوانندگی علاقه‌مند شوید؟

علاقه من به خوانندگی بیشتر یک حس درونی بود و از ۱۰ سالگی نوازندگی را شروع کردم و از سن ۱۷ سالگی به خوانندگی رو آوردم.

درزمینهٔ موسیقی بیشتر چه کسی را الگو خود قرار داده‌اید؟

نمی‌شود گفت الگو؛ در کشور ما افراد زیادی به‌صورت حرفه‌ای فعالیت دارند که کارهای قابل‌تحسینی نیز کارکرده‌اند ولی من بیشتر به کارهای احسان خواجه امیری، حامد زمانی و محسن چاوشی گوش می‌کنم و حتماً تأثیرات زیادی نیز از آهنگ‌های آن‌ها گرفته‌ام.

چه مشکلاتی درزمینهٔ فعالیت خوددارید؟

امروزه در اهر مکانی برای تمرین کار های خود نداریم

بهتر بود سؤالتان را این‌طوری مطرح می‌کردید که چه مشکلاتی ندارید، امروزه در مکانی برای تمرین کارهای خود نداریم این در حالی است در هر شهری از کشورمان اجرا داده‌ایم حمایت بیشتری از کارهای ما کرده‌اند.

آیا در اهر از کارهای شما استقبال خوبی به‌عمل‌آمده است؟

نمی‌شود گفت استقبال کم بوده ولی انتظار ما بیشتر از این بود و انتظار داشتیم هم حمایت بیشتری داشته باشیم هم استقبال مردمی بیشتر.

اما در این میان بیشترین درخواست همکاری و حمایت از طرف معاونت فرهنگی سپاه اهر در برنامه مشکات بود که تاکنون ۴ اثر در مناسبت‌های مختلف سال اجرا داده‌ام که با استقبال خوب همشهریان عزیز مواجه شده بود و برای مناسبت‌های سال ۹۶ نیز اثرهایی برای برنامه مشکات در دست آماده‌سازی دارم.

از مسئولان چه خواسته‌ای دارید؟

استعدادهای زیادی در شهر ما هستند که نوازنده و خواننده‌ای بهتر از من یا امثال من هستند ولی به دلیل مشکلات مادی و نداشتن امکانات نتوانستند خودشان را آن‌گونه که هست نشان دهند. از مسئولین عاجزانه تقاضا دارم حداقل مکانی برای تمرین این افراد تدارک ببینند.

به‌عنوان سخن آخر چه حرفی با مخاطبین ما دارید؟

از مردم خوب شهرم می‌خواهم از هنرمندهای شهرمان حمایت کنند و آن‌ها را تنها نگذارند؛ زیرا هنرمندان دل‌خوش به حمایت مردم و خانواده خود هستند و در سایه حمایت و استقبال آن‌ها است که هنرمندان شهرمان می‌توانند کارهای ماندگاری ارائه دهند.

از دوست خوبم آقای امیر عبدالهی؛ تنظیم کننده آهنگ ها هم تشکر میکنم که این مدت به من کمک کردند و در کنار من بودند.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 104898 توسط قربان موحد و در روز شنبه 15 آوریل 2017 ساعت 23:00:03
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر