شماره : 104687
4 / 4 / 2017 - 23:09

پزشکیان از رئیس‌جمهور عبور می‌کند؟

نایب‌رئیس مجلس به‌قدری هوایِ روحانی را داشت و در مقاطع مختلف همچون حادثه‌ی قطار سپر بلای اعضاء کابینه‌اش شد که حال انتقاد او از شخصِ روحانی را هیچ‌کس باور نمی‌کند.

به گزارش اهروصال به نقل از آناج؛ مسعود پزشکیان، همان سیاست‌مدار نام‌آشنایی که از او به عنوان «فدایی روحانی» و «ضربه‌گیر دولت» نام می‌بردند، در جدیدترین اظهارنظر خود درباره‌ی انتخابات، لابه‌لای صحبت‌های خویش گفته است: «مردم و احزاب از روحانی شاکی‌اند».

نایب رئیس فعلی مجلس دهم درحالی رئیس‌جمهور را مورد نقد قرار داده است که پیش‌تر مدافعِ سرسخت او بود و در تمامی برهه‌ها هرکجا روحانی و کابینه‌اش نیاز به حمایت داشت، به آن‌ها «نه» نگفت و حتی به‌خاطر پشتیبانی از دولت، هجمه‌های منتقدین و نارضایتی اقشار مختلف مردم را نیز به‌جان خرید.

حال پزشکیان با آن سابقه‌ی پررنگ خود، جملاتی را بر زبان آورده است که از آن‌ها به عنوان شورش ضربه‌گیر یاد کرده‌اند و تحلیل‌گران درصدد واکاوی علت موضع‌گیری نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو علیه رئیس دولت یازدهم هستند.

در وهله‌ی اول به نظر می‌رسد پزشکیان این‌بار نتوانسته است از برخی حقایق چشم‌پوشی کند و از کنار مقوله‌ی گله‌مندی مردم از مسئولین به آسانی رد شود. از آنجایی که حامیانِ روحانی در انتخابات ۹۲ بعد از گذشت قریب به چهار سال یکی پس از دیگری تبدیل به منتقد او می‌شوند، پزشکیان نیز از این قاعده مستثنی نمانده و همچون مهران مدیری که پیش‌تر طرفدار دولت‌مردان بود، لب به انتقاد گشوده است.

شاید اگر نایب‌رئیس اصلاح‌طلب مجلس در مقطع دیگری از دولت‌مردان انتقاد می‌کرد تا این حد بازتاب نمی‌یافت اما باتوجه به نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری و درج نام مسعود پزشکیان در لیست کاندیداهای احتمالی، این اظهارنظر نماینده تبریز موجب شده تا عده‌ای عنوان کنند: «پزشکیان قصد عبور از روحانی را دارد».

وضعیت فعلی نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان بررویِ روحانی متفق‌النظرند اما تجربه‌ی گذشته نشان داده، تا دقیقه‌ی ۹۰ نمی‌توان قطع‌به‌یقین در مورد حمایت گروه‌ها از کاندیدایی خاص سخن گفت. به عبارت ساده‌تر این احتمال وجود دارد که درصورت حضور پزشکیان در گودِ انتخابات، او به عنوان رقیبِ خودی روحانی ظاهر شود و نظر اصلاح‌‌طلبان را نسبت به خویش جلب نماید.

علی‌ایحال تمام موارد فوق‌الاشاره پیرامون مباحث انتخاباتی درحد یک فرضیه است اما آنچه که مبرهن است، پزشکیان نیز به گله‌مندی مردم درپی عدم تحقق وعده‌های روحانی آگاه است و از این‌باره احساس خطر می‌کند.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 104687 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 4 آوریل 2017 ساعت 23:09:25
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر