شماره : 104667
1 / 4 / 2017 - 11:10

۱۲ فروردین و مفهوم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

روز ۱۲ فروردین، روز رهایی ملت آزاده ایران اسلامی از بند و اسارت رژیم سلطنتی ،روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است.

رحیم رضاخانی در اهروصال نوشت؛

۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت ، در ۱۲فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت. انقلاب شکوهمند اسلامی که با نثار خون انسانهای پاکدامن رشد کرده بود، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حکومت، فراهم شد، در این روز، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی، بر مبنای آرای اکثر مردم (۹۸٫۲ درصد) تثبیت شد و رسماً نظام مقدس جمهوری اسلامی را، ملت مسلمان ایران تأیید کرد. در روز پربرکت ۱۲ فروردین، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را، دگر باره، نه فقط در ایران، بلکه در سراسر جهان متجلّی ساخت. شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که میلیون ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه ها در جای جای ایران اسلامی فریاد کشیده بودند. این شعارها، حکومتی را پایه ریزی می کرد که عدالت اسلامی، از هدف های والای آن بود.

روز ۱۲ فروردین، روز رهایی ملت آزاده ایران اسلامی از بند و اسارت رژیم سلطنتی ،روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که بی هیچ شکی زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود ، حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف انقلاب و نظام و همدلی آنان با معمار کبیر انقلاب از همان لحظات اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب شده است که، این نظام تقویت گردیده و اکنون پس از سپری شدن سه دهه از تاریخ انقلاب و ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ این نظام با حضور مردم در کنار ولایت و رهبری بیش از پیش تقویت شده و حتی الگویی برای دیگر ملت های مسلمان منطقه قرار گرفته است ، که مطابق فرمایشان امام خمینی(ره) که این انقلاب به دیگر کشورهای آزاده خواه صدور خواهد شد و این چنین نیز شد و می شود.

استاد شهید مطهری در تفسیر واژه «جمهوری اسلامی» می گوید: «مسأله جمهوری مربوط است به شکل حکومت؛ یعنی این که مردم حق دارند سرنوشت خود را خودشان در دست بگیرند و کلمه «اسلامی» محتوای این حکومت را بیان می کند. به این ترتیب، جمهوری اسلامی؛ یعنی حکومتی که شکل آن انتخاب رئیس حکومت، از سوی عامه مردم است و محتوای آن هم اسلامی است و با اصول و مقررات اسلام اداره می شود».

در نظام جمهوری اسلامی، به رأی و نظر یکایک مردم ارج گذاشته می شود و حاکمان برخاسته از میان مردم مسلمان، در جهت تحقق آرمان های اسلامی کوشش می کنند.

جمهوری اسلامی یعنی در کنارهم و متحد بودن، یعنی همدل و همراه با ولایت بودن و ۱۲ فروردین یعنی حقانیت پیروزی انقلاب اسلامی.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 104667 توسط قربان موحد و در روز شنبه 1 آوریل 2017 ساعت 11:10:25
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر