شماره : 104523
24 / 3 / 2017 - 21:03

وظیفه ما در تحقق شعار سال ۹۶

مقام معظم رهبری، عزت، اقتدار ملی، «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» را شاخص‌های موفقیت و پیشرفت ملت ایران می‌دانند و مردم و مسئولین باید به آن توجه کنند و برای اشتغال جوانان بیش‌ازپیش تلاش کنند.

حجت الاسلام ممی زاده در اهروصال نوشت؛

مقام معظم رهبری، عزت، اقتدار ملی، «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» را شاخص‌های موفقیت و پیشرفت ملت ایران می‌دانند و مردم و مسئولین باید به آن توجه کنند و برای اشتغال جوانان بیش‌ازپیش تلاش کنند.

 

رهبر معظم انقلاب سال ۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نام‌گذاری کردند تا در ادامه شعار سال ۹۵، همچنان اولویت اصلی کشور را برای عموم مردم و دولت، اقتصاد درون‌زا و اشتغال قرار دهند و توجه به اینکه جنگ واقعی برخلاف تصور غلط برخی روشنفکرنماها، جنگ اقتصادی است و تنها راه پیروزی بر دشمنان، اقتصاد مقاومتی است، ضروری است.

 

امام خامنه‌ای عزت، اقتدار ملی، همت جوانانه و حرکات مؤمنانه را نقاط قوت کشور و وضعیت اقتصادی را از نقاط تلخ سال ۹۵ دانسته و فرمودند: «تلخی‌ها و سختی‌ها، عمدتاً مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است… تلخی را با همه وجود حس می‌کنم. گرانی، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و تبعیض‌ها ازجمله آن‌هاست.»

 

ویژگی شعار امسال این است که پیاده‌سازی آن، پیش از هر فرد یا دولت، وظیفه شرعی یکایک مردم است؛ یعنی هرکس باید در وهله اول، وظیفه و نقش خود را برای عملی کردن این شعار پیداکرده و اقدام نماید.

 

شعار تولید ملی، قطعاً هم‌سطح دولتی دارد و هم گستره مردمی. در سطح مردمی اما حداقل تصمیم جدی بر حمایت از تولید ملی، وظیفه‌ای شرعی محسوب می‌شود.

 

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین تعیین اولویت سال توسط رهبری، این شعار شاخصی مهم برای ارزیابی کاندیداهاست. باید روشن شود که هر کاندیدا چه برنامه واقعی -و نه شعاری- برای عملی سازی این اولویت کشور دارد.

 

باید توجه جدی کرد: هر دولتی که اقتصاد مقاومتی را قبول نداشته و جوانان را باور نداشته باشد، بزرگ‌ترین مانع درراه تحقق این شعار در سال ۹۶ خواهد بود.

 

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با اعضای خبرگان رهبری تأکید فرمودند که «حتی اگر ضروریات اقتصاد مقاومتی هم انجام‌شده بود، وضعیت الآن این‌گونه نبود».

 

متأسفانه در سال ۹۵ برخی‌ها شعار سال را دو بخش نموده و «اقتصاد مقاومتی» را در سقف حرف و شعار و سخنرانی باقی گذاشتند و «اقدام و عمل» را که نه اقدامی و نه عملی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت نداند.

 

جنگ فرهنگی و اقتصادی را باید باور کنیم و جهت فرهنگ‌سازی صحیح برای فعالیت در بخش تولید داخلی و خرید ایرانی و همچنین برای انتخاب بهتر و رفع مشکلات اقتصادی تلاش نماییم.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 104523 توسط قربان موحد و در روز جمعه 24 مارس 2017 ساعت 21:03:10
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر