شماره : 101765
19 / 1 / 2017 - 8:45

اگر کسی زکات خود را به‌موقع پرداخت کند مسلمان واقعی است

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر گفت: اگر کسی زکات خود را به‌موقع پرداخت کند مسلمان واقعی است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، سید محمد عابدی در همایش زکات شهرستان اهر که در روستای آذغان برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون حکومت جهانی متعلق به مسلمانان است اظهار داشت: یکی از ستون‌های اصلی نظام‌های حکومتی بخش اقتصادی است.

وی بابیان این‌که پرداخت زکات و نماز از جمله توصیه‌های مهم دین مبین اسلام است، افزود: کسانی که زکات اموال‌اش را در راه رفع نیازهای فقرا پرداخت نکند اموال این افراد مشکل‌دار خواهد بود ولی مسلمانی که از اسلام تبعیت می‌کند باید توصیه‌های دین خود را مورد توجه قرار دهد.

فرماندار شهرستان اهر زکات را یک امر و از واجبات الهی عنوان کرد و گفت: اگر کسی خدای‌ناکرده در انجام فرایض الهی من‌جمله پرداخت زکات کوتاهی کند مستوجب عذاب الهی می‌شود.

عابدی با تأکید بر اینکه پرداخت خمس و زکات اموال نیز معضل بیکاری را در جامعه ریشه‌کن می‌کند، اظهار کرد: زکات نه‌تنها در ایجاد شغل برای جوانان تأثیر دارد بلکه می‌توان با درآمد حاصل از زکات برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند نیز اقدام کرد.

وی اضافه کرد: نماز و زکات به‌صورت یکجا ۲۶ بار در قرآن کریم توصیه‌شده که این امر نشان‌گر اهمیت کلیدواژه‌های نماز و زکات در دین اسلام است.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه فقرا در اموال ثروتمندان و اغنیاء سهم‌ای دارد که به آن زکات می‌گویند، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت زکات رزق و روزی انسان را آلوده به گناه می‌کند و اگر کسی زکات خود را به‌موقع پرداخت کند مسلمان واقعی است.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 101765 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 19 ژانویه 2017 ساعت 08:45:18
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر