کد خبر : 97981
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 دسامبر 2016 - 11:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ثبت اولین وقف آذربایجان شرقی به نیت کمک به مدافعان حرم در دهه وقف بسته هستند

ثبت اولین وقف آذربایجان شرقی به نیت کمک به مدافعان حرم در دهه وقف

ثبت اولین وقف آذربایجان شرقی به نیت کمک به مدافعان حرم در دهه وقف

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به ثبت اولین وقف به نیت کمک به مدافعان حرم در آذربایجان‌شرقی، گفت: در دهه‌ وقف، شخصی در همان‌جا اعلام کرد که زمینی را به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع به نیت کمک به مدافعان حرم و همچنین عتبات عالیات وقف می کند.

به گزارش اهروصال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصایبی در این خصوص اظهار کرد: این موقوفه زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر واقع در شهرستان هریس به ثبت رسیده و اکنون نیز پیگیر کارهای آن هستیم؛ امید است که این کار بزرگ و خیرانه که برای اولین بار انجام گرفت، توسط دیگر خیران ادامه داشته باشد.

وی در خصوص تأثیر این نوع موقوفات در جبهه‌ مقاومت، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به حضور داعش در منطقه، حمایت از مدافعان حرم و جبهه‌ی مقاومت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در شرایط بگذارد؛ این نوع موقوفات نیز همانند دیگر وقف‌ها، در حقیقت بیانگر عشق و علاقه‌ی افراد به اهل‌بیت (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اضافه کرد: وقف برای جبهه‌ مقاومت در واقع مصداق آیه‌‌ی قرآنی است؛ چرا که در این میان عده‌ای با جان خود در جبهه‌ی مقاومت و عده‌ای دیگر نیز با اموال خود در پشت جبهه به دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و انفاق مردم در راه خدا نیز اضافه کرد: در این زمان نیز مردم با جان و مال خویش به دفاع از کشور اسلامی خود پرداخته و در نهایت نیز به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به موقوفاتی که در جهت کمک به جبهه‌ مقاومت نیز یادآور شد: افرادی که اقدام به چنین موقوفاتی می‌کنند، به نوعی از این طریق نیز به آرامش معنوی می‌رسند، چرا که با وجود اینکه نتواسته‌اند در میدان دفاع حضور داشته باشند اما با مال خود در این راه به مدافعان کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصایبی در خصوص پیام چنین موقوفاتی به جامعه‌ی اسلامی بیان کرد: وقف و آثار و نتایج آن همواره در جامعه ماندگار است؛ از این رو وقف در راه دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) نیز نمایانگر این است که ما همواره در این مسیر محکم و استوار ایستاده‌ایم.

وی بیان کرد: امید است که چنین اقداماتی برای دیگران الگو قرار گرفته تا امورات شیعیان در حفظ و صیانت از اهل‌بیت (ع) بیمه شده و از لحاظ اقتصادی مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما همواره در دفاع از حریم اهل بیت (ع) آمادگی خود را نشان داده‌اند، گفت: از گذشته و در دوره‌هایی که عزاداری برای سیدالشهداء (ع) و اهل بیت (ع) ممنوع بود، از آن زمان نیز مردم در جهت عزاداری سیدالشهدا موقوفاتی را به ثبت رسانده‌اند که تاکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.