کد خبر : 95924
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 نوامبر 2016 - 11:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار از اولویت اصلی جهاد کشاورزی اهر است بسته هستند

ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار از اولویت اصلی جهاد کشاورزی اهر است

ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار از اولویت اصلی جهاد کشاورزی اهر است

اهروصال: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار شهرستان اهر از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، محمد اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: جهاد کشاورزی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حیطه وظایف خود در روستاها اقداماتی انجام می‌دهد به همین منظور مدیریت جهاد کشاورزی با هرگونه کشت خشخاش، کراس و تنباکو در گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی با جدیت مقابله کرده و برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار شهرستان اهر از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی این شهرستان است، افزود: در این راستا جلسات متعددی با فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و بانک‌ها به‌منظور استفاده قشر تحصیل‌کرده از تسهیلات بانکی برگزار کرده‌ایم تا با دریافت تسهیلات و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برای خود اشتغال ایجاد کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: تاکنون برای ۶۰ نفر از افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات کم‌بهره پرونده تشکیل داده‌ایم و این روال همچنان ادامه دارد، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بایستی متقاضیان وام باید تعاونی تشکیل دهند و برخی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات با بهره بانکی روز اعلام آمادگی کرده‌اند.

اسدی اضافه کرد: در راستای افزایش توان معیشتی و رفاه فرزندان کشاورزان، همکاران جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و مهارتی و با توزیع بذرهای اصلاح و گواهی‌شده، تغذیه و هرس باغات، نحوه آبیاری مدرن و استفاده از ادوات کشاورزی پیشرفته نظیر مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود تا علاوه بر تأمین رفاه کشاورزان برای سایر جوانان بیکار نیز اشتغال‌زایی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کلاس‌های آموزشی در زمینه پرورش ماهی قزل‌آلا، زنبورعسل، پرورش قارچ در روستاها، جلوگیری از تب برفکی و تلقیح گاوهای بومی برای زندانیان ارائه کرده‌ایم، گفت: تمامی تلاشمان این بوده که برای افرادی که زندان آزاد می‌شوند و جوانان بیکار زمینه خوداشتغالی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.