کد خبر : 95755
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 نوامبر 2016 - 14:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عضویت ۴۳۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی اهر/ ترویج فرهنگ مطالعه در اولویت کاری بسته هستند

عضویت ۴۳۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی اهر/ ترویج فرهنگ مطالعه در اولویت کاری

عضویت ۴۳۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی اهر/ ترویج فرهنگ مطالعه در اولویت کاری

اهروصال: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر بابیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر عضو هستند، گفت: از این تعداد که عضویت در کتابخانه‌های عمومی اهر را دارند بیش از ۱۱۸۰ نفر کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، محمد رحمانی در دیدار کتابداران و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر با آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر با اشاره به اینکه هدف اصلی اداره کتابخانه‌های عمومی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: متأسفانه در بین بزرگ‌سالان که فرهنگ مطالعه نهادینه نشده سعی داریم تا کتاب‌خوانی را برای کودکان آموزش دهیم.

وی بابیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر عضو هستند، افزود: از این تعداد که عضویت در کتابخانه‌های عمومی اهر را دارند بیش از ۱۱۸۰ نفر کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر ادامه داد: طی سال جاری کتاب‌هایی که به امانت‌داده شده در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی دارد و طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۲۸۸۱۱ جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر به امانت‌داده شده است.

رحمانی از دیگر اقدامات این اداره در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری به راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در درمانگاه تأمین اجتماعی و بیمارستان باقرالعلوم اهر اشاره کرد و گفت: از اول تا پایان مهرماه امسال در ایستگاه‌های مطالعه اهر بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب در معرض دید قرار داده و در بین مردم توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب‌شده توسط کتابخانه‌ها و کتابداران شهرستان، گفت: در هفته کتاب سال گذشته مسئول کتابخانه شیخ شهاب‌الدین اهری، مسئول کتابخانه نمونه کشوری شناخته شد و امسال نیز دو نفر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شیخ شهاب‌الدین اهری و آیت‌الله نجفی اهری به‌عنوان کتابداران نمونه استانی در مراسم تکریم مقام کتابداران آذربایجان شرقی تقدیر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.