کد خبر : 95699
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 نوامبر 2016 - 9:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه اولویت کاری دولت نیست/ عدول رئیس‌جمهور از وعده‌هایش برای مردم تازگی ندارد بسته هستند

احیای دریاچه ارومیه اولویت کاری دولت نیست/ عدول رئیس‌جمهور از وعده‌هایش برای مردم تازگی ندارد

احیای دریاچه ارومیه اولویت کاری دولت نیست/ عدول رئیس‌جمهور از وعده‌هایش برای مردم تازگی ندارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف عملیات نجات دریاچه ارومیه، گفت: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های کاری دولت نیست.

به گزارش اهروصال، احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به تصویب سند احیای دریاچه ارومیه در دولت قبل، اظهار داشت: تکالیف دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای نجات این دریاچه در این سند تدوین شده بود.

صرف بخش قابل توجهی از بودجه احیای دریاچه ارومیه به طرح‌های مطالعاتی و سفرهای خارجی

وی با بیان اینکه به لحاظ مطالعاتی و برنامه‌ریزی، ضعفی در سند احیای دریاچه ارومیه وجود نداشت، گفت: با این وجود بخش قابل توجهی از بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی احیای دریاچه در ماه‌های گذشته صرف طرح‌های مطالعاتی توسط دانشگاه‌های مختلف و سفرهای متعدد خارجی گردید تا عاقبت به طرحی رسیدند که از قبل وجود داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسریع در عملیاتی نمودن سند احیا دریاچه ارومیه، افزود: در طرح نجات دریاچه، دولت باید از منافع متصور برای خود عبور کند و با پرداخت یارانه‌ها و تخصیص اعتبار لازم بتواند مدیریت بهینه منابع آبی را به سرانجام برساند.

علیرضابیگی با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی عدیده برای کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه با اعمال محدودیت در استفاده از منابع آبی، گفت: در مصوبه دولت قبل، احداث شهرک صنعتی بعث و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه به جهت تبدیل اشتغال ساکنین منطقه از کشاورزی به تولیدی و صنعتی لحاظ شده بود که متاسفانه اجرایی نشده است.

احیای دریاچه ارومیه در اولویت نیست

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه دولت در فرصت باقی‌مانده نخواهد توانست اقدامی اساسی برای نجات دریاچه ارومیه انجام دهد، اظهار داشت: عملیات احیای دریاچه ارومیه از اولویت لازم برای دولت برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه دولت در تخصیص اعتبارات، فارغ از نیازها و مطالبات مردم تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: دولت در ماه‌های اخیر توانسته است تولید و صادرات نفت را دو برابر کند و درآمد بالایی داشته باشد اما احیای دریاچه ارومیه در قیاس با موضوعات دیگری از قبیل خرید هواپیما با اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری از اولویت لازم برخوردار نیست.

عدول از وعده‌های رئیس‌جمهور تازگی ندارد

علیرضابیگی گفت: آقای روحانی در تیر ماه سال گذشته به مردم وعده دادند هزینه‌های احیای دریاچه را هر مقدار که ضرورت داشته باشد تامین کنند ولی اکنون اعتبار این طرح صفر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عبور و عدول از وعده‌ها و شعارهای رئیس‌جمهور برای مردم تازگی ندارد، اظهار داشت: وعده‌های بسیاری داده می‌شود که اجرایی نمی‌گردد به عنوان مثال کلنگ‌زنی آزاد راه تبریز – بازرگان در سفر استانی هیات دولت به آذربایجان‌شرقی توسط آقای روحانی صورت گرفت که اکنون با گذشت چندین ماه هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

هیچ پروژه عمرانی جاری در شمال‌غرب کشور وجود ندارد/ دولت سهم خود را به مترو تبریز پرداخت نکرده است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبار صرفا محدود به دریاچه ارومیه نیست، گفت: در حال حاضر هیچ پروژه عمرانی جاری در شمالغرب کشور وجود ندارد.

وی گفت: بزرگ‌ترین پروژه توسعه و عمرانی شمال‌غرب کشور مترو تبریز است که با مشارکت شهرداری تبریز اجرای می‌شود که دولت سهم خود را در این پروژه پرداخت نکرده است.

نگرش دولت به توسعه مناطق متفاوت است

علیرضابیگی در پایان با بیان اینکه نگرش دولت به توسعه مناطق متفاوت است، تاکید کرد: دولت در حالی برای پروژه راه آهن رشت ـ انزلی ـ آستارا ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار منظور کرده است که بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشور بدلیل عدم وجود اعتبار تعطیل شده‌اند.

گزارش فارس حاکی است، عیسی کلانتری دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه اکنون که به مرحله احیای دریاچه رسیده‌ایم سازمان برنامه و بودجه در عمل به تعهداتش موفق نبوده است.

کلانتری با بیان اینکه امروز عملیات احیای دریاچه به لحاظ مالی متوقف شده است، اظهار داشت: وظیفه ستاد احیای دریاچه ارومیه نشان دادن مسیر احیای دریاچه است و باید دولت اهتمام جدی در این خصوص داشته باشد چرا که در این خصوص کمبودها را به اطلاع رئیس جمهور ارائه داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.