کد خبر : 95651
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 نوامبر 2016 - 9:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کتابخانه‌های عمومی محلی برای اشاعه فرهنگی در جامعه است/ مردم در آینده به سمت کتاب‌خوانی باز می گردند بسته هستند

کتابخانه‌های عمومی محلی برای اشاعه فرهنگی در جامعه است/ مردم در آینده به سمت کتاب‌خوانی باز می گردند

کتابخانه‌های عمومی محلی برای اشاعه فرهنگی در جامعه است/ مردم در آینده به سمت کتاب‌خوانی باز می گردند

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر کتابخانه‌های عمومی را محلی برای اشاعه فرهنگی در جامعه ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار اهروصال، سید محمدعابدی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و کتابداران به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کتاب داران را یار مهربان مردم عنوان کرد، اظهار داشت: متأسفانه در دهه‌های اخیر موضوع کتاب و کتاب‌خوانی رو به فراموشی می‌رود و از طرفی وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مجازی که عمده اطلاع‌رسانی‌ها از این انجام می‌شود مردم را از امر کتاب‌خوانی دور کرده است.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه متأسفانه امروزه مردم بسیار کمتر از گذشته به امر کتاب و کتاب‌خوانی توجه می‌کنند، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده‌های نزدیک مردم مجدداً به سمت کتاب‌خوانی بازگردند و خصوصیاتی که در کتاب می‌توان یافت حتی در سامانه‌های اطلاع‌رسانی پیشرفته نیز وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کتاب یک مرجع مطمئن برای افرادی که به کتاب مراجعه کرده و مطالب می‌جویند است، تصریح کرد: اکنون جمله‌بندی و نحوه نوشتار در کتاب‌ها کمی نامفهوم‌تر و سریع‌تر شده و کتاب‌های الآن نمی‌تواند نیازهای افراد را تأمین کند و هیچ رغبتی در خوانندگان کتاب ایجاد نمی‌شود.

عابدی کتابخانه‌های عمومی را محلی برای اشاعه فرهنگی در جامعه ذکر کرد و گفت: خریداران کتاب بایستی بر اساس رشته و تخصص خود کتابی خریداری کنند به‌طور مثال فردی که در رشته مسائل اجتماعی تخصص دارد نمی‌تواند در خصوص کتاب‌های فلسفی به‌خوبی اظهارنظر کند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتاب‌خوانی مناسب‌ترین زمان برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است، بیان داشت: با توجه به اینکه استفاده مردم از فضای مجازی نسبت به کتاب بسیار بیشتر بوده باید زمینه‌ای فراهم شود تا یار مهربان در فضای مجازی نیز حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

وی بابیان اینکه دولت یازدهم با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شده است، گفت: شهرداری‌ها با پرداخت نیم درصدی از درآمدهای خود از کتابخانه‌ها حمایت می‌کنند ولی متأسفانه اکنون شهرداری‌ها نه‌تنها توان پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها را ندارد بلکه در پرداخت حقوق کارکنان نیز مشکل‌دارند.

عابدی اضافه کرد: متأسفانه اکنون شهرداری اهر حتی در پرداخت ۱۰ درصد هزینه‌های خود به دلیل عدم اعتبارات و کمبود منابع مالی عاجز مانده و با توجه به اینکه شهرداری اهر در چارت سازمانی بایستی ۱۸۰ نیرو داشته باشد نزدیک به ۵۴۰ نفر شاغل هستند که این تعداد در زمینه پرداخت حقوق برای شهرداری بحران می‌آفریند.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه خیرین نباید تنها در زمینه مدرسه‌سازی و غیره فعالیت داشته باشند بایستی خیرین در امر کتاب و کتاب‌خوانی نیز یار و یاور کتابداران باشند، یادآور شد: مخازن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر حاوی از انواع کتاب‌هاست ولی برای نگهداری این کتاب‌ها نیازمند مکانی بزرگ هستیم که این امر تحقق نمی‌یابد مگر اینکه خیرین وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.