کد خبر : 95522
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 نوامبر 2016 - 10:25

معدن آهک اهر تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

معدن آهک اهر تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

مجری طرح معدن آهک اهر مس سونگون گفت: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۱۵۰ تن در روز در طی یک برنامه زمان‌بندی ۲۴ ماهه و تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش اهروصال، اصغر مالکی بابیان این مطلب و با اشاره به نیاز سالانه ۶۰ هزار تن آهک برای کارخانه تغلیظ مس سونگون، گفت: در حال حاضر تأمین آهک برای فلوتاسیون کارخانه تغلیظ برای شرکت مس تنی حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه‌بر می‌دارد اما با احداث این کارخانه کاهش حدود ۵۰ درصدی در هزینه‌های تأمین آهک به وجود خواهد آمد و نیاز مس منطقه آذربایجان به آهک دیگر کارخانه‌های استان قطع خواهد شد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام‌شده معدن آهک گوره درق اهر ذخیره‌ای ۱۰ میلیون تنی با کیفیت بسیار خوب و عیار ۵۳٫۵ درصد دارد.

مالکی با بیان اینکه این میزان ذخیره شناخته‌شده برای ۳۰ سال معدن سونگون کافی است، گفت: با انجام بررسی‌های بیشتر و با توجه به ظرفیت معدن حدس زده می‌شود که ذخیره آهک این معدن پس از مطالعات دقیق و فعالیت‌های اکتشافی بیشتر افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه احداث این کارخانه تأمین آهک در بلندمدت را برای توسعه معدن سونگون تضمین خواهد کرد، اظهار کرد: در آینده نزدیک برای طرح هیدرومتالوژی مس سونگون نیاز به ۱۴ هزار تن آهک پخته خواهیم داشت که با احداث کارخانه آهک نیاز این طرح توسعه‌ای سونگون نیز مرتفع خواهد شد.

مجری طرح معدن با بیان اینکه ذخیره این معدن در آینده می‌تواند نیاز سایر صنایع استان را نیز تأمین کند، گفت: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۱۵۰ تن در روز در طی یک برنامه زمان‌بندی ۲۴ ماهه و تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مالکی با اشاره به سایر مزیت‌های این معدن و طرح احداث کارخانه گفت: یکی از مزیت‌های این معدن رخنمون بودن آن بوده و این ویژگی باعث شده است که نیاز به باطله برداری نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین وجود جاده اصلی در نزدیک این معدن و فاصله نسبتاً کوتاه معدن آهک تا معدن سونگون؛ از مسیر اهر ۹۰ کیلومتر و از مسیر ورزقان ۶۰ کیلومتر؛ از دیگر امتیازات اقتصادی آن است.

مجری طرح معدن آهک اهر با اشاره با اقدامات انجام‌شده برای راه‌اندازی این کارخانه گفت: اقدامات مربوط به ثبت معدن، اخذ پروانه اکتشافی و گواهی کشف، نقشه‌برداری، برآوردهای اولیه در خصوص سنگ‌شکن و تعیین محل احداث ساختمان‌های مورد نیاز معدن انجام‌شده و همچنین با بررسی‌های انجام‌شده اقدامات مربوط به خرید فناوری و تجهیزات این کارخانه از ایتالیا نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حسن طاهری یکشنبه , 13 نوامبر 2016 - 14:19

اثرات نماینده قبلی الان معلوم میشود زمانی که وزیر صنعت همراه اقای فلاح گلنگ احداث کارخانه را ۱۰ ماه پیش به زمین زدند والان درمرحله احداث است ، الان چی اهر و هریس ۱ سال است بدون نماینده

ا دوشنبه , 14 نوامبر 2016 - 13:22

از این وعده ها زیاد داده شده فکر نکنم تا چند سال دیگه افتتاح بشه مثل معدن انجرد وراه اهر تبریز

نظرات بسته شده است.