کد خبر : 95515
تاریخ انتشار : شنبه 26 نوامبر 2016 - 9:35

۷۰۰ تیر چراغ‌برق در روستاها و شهر اهر جابه‌جا شد/ صرفه‌جویی در مصرف برق وظیفه همه‌ماست/ توجه مشترکین به اصلاح‌الگوی مصرف

۷۰۰ تیر چراغ‌برق در روستاها و شهر اهر جابه‌جا شد/ صرفه‌جویی در مصرف برق وظیفه همه‌ماست/ توجه مشترکین به اصلاح‌الگوی مصرف

اهروصال: مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی از جابه‌جایی ۷۰۰ تیر چراغ‌برق در روستاها و شهر اهر توسط کارکنان اداره توزیع نیروی برق این شهرستان خبر داد و گفت: متولی جابه‌جایی تیرهای چراغ‌برق در شهر اهر از وظایف شهرداری بوده و این وظیفه در قانون به‌صراحت آمده است.

یوسف سرافراز مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: اکنون ازنظر پایداری شبکه‌های برق‌رسانی در آذربایجان شرقی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و آن چیزی که از تمامی مسائل مهم‌تر است توجه به مصرف صحیح انرژی و صرفه‌جویی بوده که از هدر رفت آن‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شبکه برق شهرستان اهر در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی از پایدارترین شبکه‌های توزیع برق به شمار می‌رود، افزود: خاموشی‌ها براثر حوادث مسائله‌ای طبیعی بوده و خوشبختانه امسال در هیچ جای استان براثر بالا رفتن مصرف برق خاموشی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی بابیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان درزمینهٔ تأمین برق صنایع و شرکت‌های خدماتی مشکلی ندارد، گفت: در چهارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی شرکت توزیع برق استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از صنایع حمایت می‌کند.

خدمات، امنیت و زندگی روزمره مردم وابسته به برق است

سرافراز با تأکید بر اینکه تمامی خدمات، امنیت و زندگی روزمره مردم وابسته به برق است، اظهار کرد: مسئله دیگر ما جابه‌جایی تأسیسات برق و تیرهای چراغ‌برق در طرح‌های هادی روستایی و در شهر اهر بوده که قانون با شفافیت این اقدام را بر دوش متولیان نهاده که در شهرها بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی از جابه‌جایی ۷۰۰ تیر چراغ‌برق در روستاها و شهر اهر توسط کارکنان اداره توزیع نیروی برق این شهرستان خبر داد و گفت: متولی جابه‌جایی تیرهای چراغ‌برق در شهر اهر از وظایف شهرداری بوده و این وظیفه در قانون به‌صراحت آمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار اهروصال مبنی بر اینکه مردم اهر به کمبود روشنایی در ورودی و خروجی‌های شهر اهر اعتراض دارند آیا پاسخی به سؤالات آن‌ها می‌دهید یا خیر؟ اضافه کرد: تأمین روشنایی در خارج از محدوده شهر اهر و روستاها بر عهده راه و شهرسازی بوده و داخل محدوده‌های خدماتی بر عهده شرکت توزیع برق است که ما بر حسب وظیفه و اختیارات در شهر اهر ۵ درصد بیشتر از میانگین استانی روشنایی در محدوده شهر اهر نصب‌کرده‌ایم.

شرکت توزیع برق، روشنایی داخل شهر اهر را تأمین می‌کند

سرافراز تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در روشنایی داخل شهر اهر نداریم و از این‌پس روشنایی‌های پروژه‌های جدید در محدوده شهری اهر را تأمین می‌کنیم و با گفت‌وگوهایی که با مسئولین شهرستان اهر داشتیم مقرر شد تا شهرداری پروژه‌های جدید را با شرکت توزیع برق در میان بگذارد تا بتوانیم با تأمین بودجه روشنایی طرح‌ها را من‌جمله بلوار و خیابان و کوچه‌ها تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ هزار مشترک برق در استان آذربایجان شرقی غیر از حوزه شرکت توزیع نیروی برق تبریز وجود دارد، بیان داشت: حدود ۳۱ درصد برق مصرفی استان به منازل تعلق دارد و ۲۹ درصد سهم حوزه صنعت و مابقی برق مصرفی در حوزه‌های کشاورزی و روشنایی معابر عمومی است.

مشترکین در استفاده از لامپ‌های پرمصرف در اماکن تجاری پرهیز کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از اینکه بیشترین میزان اسراف برق در منازل، معابر عمومی و صنعتی است، گفت: مردم تاکنون در مصرف برق کمال همکاری را با شرکت توزیع نیروی برق داشته‌اند و از این پس تقاضا داریم تا به اصلاح الگوی مصرف بیش از پیش توجه داشته باشند و از لامپ‌های پرمصرف در اماکن تجاری پرهیز کنند.

سرافراز در پایان خاطرنشان کرد: مشترکین علاوه بر اینکه از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده می‌کنند بلکه با مصرف بهینه و پرداخت هزینه‌های قبوض یاری‌رسان شرکت توزیع برق باشند درحالی‌که با پرداخت به‌موقع قبوض برق شرکت برق در ارائه خدمات بهتر می‌تواند فعالیت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
علی شنبه , 26 نوامبر 2016 - 23:47

در بلوار خ ۳۵ متری صاحب الزمان در زمان شهرداری مهندس شکری در وسط بلوار خرطوم گذاری و سیم کشی شد تا روشنایی این خیابان که از خیابانهای اصلی اهر می باشد و کمبود روشنایی در شب وجود دارد ‘ افزایش دهند.اما متاسفانه با رفتن آنها این پروژه هم بلاتکلیف ماند و فکر کنم الان سیم ها را یا دزد برده و یا شهرداری جمع آوری کرده است بالاخره از بیت المال استفاده شده بودباید طرم را تمام میکردند.

نظرات بسته شده است.