کد خبر : 95485
تاریخ انتشار : شنبه 12 نوامبر 2016 - 11:24

روش کشاورزی در مناطق محروم با یک‌صد سال گذشته تغییر چندانی نداشته است

روش کشاورزی در مناطق محروم با یک‌صد سال گذشته تغییر چندانی نداشته است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه روش کشاورزی و کشت محصولات در مناطق محروم کشور با یک‌صد سال گذشته تغییر چندانی نداشته و تنها تراکتور به روش کشاورزی اضافه‌شده درحالی‌که برافزایش درآمد روستائیان تأثیر چندانی ندارد.

به گزارش خبرنگار اهروصال، قلی ‌الله‌قلی‌زاده در آیین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای هوراند و بخش آبش احمد، اظهار داشت: درگذشته نگاه توسعه‌ای مسئولان به مناطق محروم من‌جمله شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند نگاه متوازن و عادلانه‌ای نبود به همین منظور شهرستان‌های منطقه ارسباران در محور توسعه متوازن قرار نگرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هادی روستایی و بهسازی معابر روستایی موجب آرامش و آسایش روستائیان می‌شود، افزود: دولت و مجلس بر اجرای طرح‌های توسعه روستایی به‌ویژه طرح‌هادی اتفاق‌نظر دارند و علاوه بر این توسعه پایدار روستاها از مهاجرت اهالی به شهرها جلوگیری می‌کند.

عضو کمسیون عمران مجلس ادامه داد: اگر نتوانیم برای جوانان روستایی شغل و درآمد ایجاد کنیم قطعاً برای کسب درآمد و اشتغال به شهرها مهاجرت خواهند کرد و به‌طور مثال از گاز طبیعی می‌توان جهت راه‌اندازی صنایع کوچک و افزایش درآمد خانواده‌های روستایی استفاده کرد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مسئولان با حمایت و ایجاد امکانات در روستاها، اهالی روستاها بر محور کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی سوق دهند، گفت: متأسفانه روش کشاورزی و کشت محصولات با یک‌صد سال گذشته تغییر چندانی نداشته و تنها تراکتور به روش کشاورزی اضافه‌شده درحالی‌که برافزایش درآمد روستائیان تأثیر چندانی ندارد.

لحاظ اعتبارات لازم جهت اجرای طرح‌های روستایی در برنامه ششم توسعه

‌الله‌قلی‌زاده با تأکید بر اینکه اعتبارات طرح‌های روستایی ازجمله بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شده است، اظهار کرد: هر مسئول و مدیری که برای توسعه و اجرای طرح‌ها تلاش کرده توانسته اعتبار بیشتری را جذب کند، روستائیان امیدوار نباشند که تنها مسئولان پیگیر مشکلات آن‌ها هستند بایستی اهالی روستاها نیز به دنبال پیگیری مسائل و مشکلات باشند.

وی بر اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و بر کشت برنج در حوزه آبخیز شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند تأکید کرد و گفت: اهالی روستاها به‌جای اینکه در حوزه آبخیز باغات را توسعه دهند به فکر کشت برنج باشند و در حاشیه حوزه آبخیز باغات را توسعه دهند درحالی‌که سود و درآمد برنج برای روستائیان بیشتر از باغات است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس از وضعیت نامطلوب جاده هوراند – آبش احمد انتقاد کرد، بیان داشت: وضعیت کنونی جاده هوراند – آبش احمد برای اهالی منطقه دشوار بوده و نیاز به آسفالت‌ریزی دارد درحالی‌که احداث این جاده به دلیل شرایط آب و هوایی در مرحله پایانی رسیده که امیدواریم در روند احداث آن تسریع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
احدحیدری شنبه , 12 نوامبر 2016 - 17:54

با عرض احترام خدمت آقای اللهقلی زاده بنده به عنوان یک خدمت گزار در بخش کشاورزی باید عرض کنم در حال حاضر سایت انتقال یافته های تحقیقاتی دو سال هست که در شهرستان اهر اجرا میگردد. همچنین آخرین ارقام اصلاح شده گنم ،رجو و لوبیا از مراکز تحقیقاتی تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. بحمدا… امسال شهرستان اهر با بیش از ۵۵۰۰۰ تن خرید گندم رکوردی را ثبتنمود که این نتیجه و ثمره تلاشها و اجرای تد های خاکورزی حفاظتی استفاده از ارقام اصلاح شده می باشد. مطلب برای بیان تفاوت کشاورزی ارسباران در امروزبا صد سال قبل در این مقال نمی گنجد ولی بنده حقیر آماده ام تا جنابشان را در مباحثه ای متقاعد سازم.

نظرات بسته شده است.