کد خبر : 94946
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 نوامبر 2016 - 20:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای با اخلاق‌مداری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قابل‌حل است بسته هستند

با اخلاق‌مداری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قابل‌حل است

با اخلاق‌مداری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قابل‌حل است

اهروصال: رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: متأسفانه دستگاه قضایی شهرستان با موضوعاتی همچون رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی نیز دست و پنجه نرم می‌کند که طبق آمار بیمه از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان دیه از سوی بیمه‌ها پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اظهار داشت: برخی از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها بسیار خانمان‌سوز بوده شاید برای برخی موضوعات با تشکیل پرونده و رسیدگی و مجازات ختم شود ولی تبعات آسیب‌های اجتماعی برای جامعه جبران‌ناپذیر است.
وی با تأکید بر اینکه حفظ اخلاق اسلامی در جامعه کنونی عزم جدی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئولان را می‌طلبد، افزود: نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی، توهین و اهانت موضوعات مرتبطی با اخلاق فردی و خانوادگی هستند، همین مسائل باعث می‌شود تا فرهنگ عمومی جامعه اصلاح شود.
حجت‌الاسلام نظری بابیان اینکه با اخلاق‌مداری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قابل‌حل است، گفت: متأسفانه دستگاه قضایی شهرستان با موضوعاتی همچون رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی نیز دست و پنجه نرم می‌کند که طبق آمار بیمه از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان دیه از سوی بیمه‌ها پرداخت‌شده است.
رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: تبعات تصادفات رانندگی تنها پرداخت خسارت و دیه نیست بلکه بر اثر حوادث رانندگی، خانواده‌ها داغدار و یا کانون خانواده‌ها از هم می‌پاشد درحالی‌که این‌ها فقط بخشی از تبعات حوادث رانندگی است.
وی استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از دیگر عناوین آسیب‌های جامعه ذکر کرد، بیان داشت: قبلاً بیشتری دلایل طلاق زوج‌ها به اعتیاد، عدم اشتغال و بیکاری منتهی می‌شد ولی اکنون پرونده‌هایی که در رابطه با طلاق تشکیل می‌شود بر سر استفاده نادرست از فضای مجازی است.
حجت‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه آسیب‌های فضای مجازی اکنون خانواده‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد، تصریح کرد: جوانان و بزرگ‌سالان با استفاده بیش‌ازحد از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از کانون خانواده‌ها و تحصیل فاصله می‌گیرند که نیازمند اقدام فرهنگی در این زمینه هستیم.
رئیس دادگستری شهرستان اهر بابیان اینکه عدم آشنایی با آموزه‌های دینی از علل ارتکاب جرائم و تهدیدی برای جوانان است، گفت: هر طلاق تهدیدی برای خانواده‌ها بوده و فرزندان طلاق قربانی آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.
این مقام قضایی در پایان به آسیب‌های جرائم انتخاباتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عدم توجه به قوانین در انتخابات برخی آسیب‌هایی را به دنبال دارد که تبعات آن برای جامعه جبران‌ناپذیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.