کد خبر : 90098
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 سپتامبر 2016 - 11:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هزینه ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برای تهیه و تدارک ۹۰ سری جهیزیه / پیش بینی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کمکهای جشن عاطفه های ۹۵ بسته هستند

هزینه ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برای تهیه و تدارک ۹۰ سری جهیزیه / پیش بینی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کمکهای جشن عاطفه های ۹۵

هزینه ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برای تهیه و تدارک ۹۰ سری جهیزیه / پیش بینی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کمکهای جشن عاطفه های ۹۵

اهروصال: مدیر کمیته امداد شهرستان اهر گفت: عمده فعالیت این ستاد بیشتر در جهت تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند بوده که از سال ۹۱ تا ۹۴ تعداد ۲۲۸ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان تحویل داده‌شده که ۲۲ مورد در سال ۹۱ و ۸۲ مورد در سال ۹۴ بوده است.

ارسلان طهماسبی در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: در سال ۹۱ ستادی با عنوان جهیزیه و تسهیل ازدواج جوانان در شهرستان اهر تشکیل شد که رئیس آن امام‌جمعه، فرماندار به‌عنوان قائم‌مقام و کمیته امداد شهرستان نیز به‌عنوان دبیر این ستاد انتخاب و برخی ادارات و نهادها و خیرین خواهر و برادر نیز در پیشبرد اهداف آن سهیم و از روز آغاز به کار این ستاد به شکل خیلی عالی همکاری و همیاری کردند.

وی هدف از تشکیل این ستاد را تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و تسهیل ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت این ستاد بیشتر در جهت تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند بوده که از سال ۹۱ تا ۹۴ تعداد ۲۲۸ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان تحویل داده‌شده که ۲۲ مورد در سال ۹۱ و ۸۲ مورد در سال ۹۴ بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر فعالیت این ستاد در سال ۹۵ را مطلوب‌تر از سال‌های گذشته عنوان کرد و عنوان داشت: مقرر شد در سال ۹۵ تعداد ۹۰ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان تحویل داده شود در این راستا بیش از ۵ مورد جلسه با حضور امام‌جمعه، فرمانده سپاه و خیرین شهرستان و سایر مسئولین تشکیل و درنهایت تصمیم به خرید ۹۰ دستگاه یخچال توسط کمیته امداد، ۹۰ دستگاه اجاق‌گاز توسط سپاه ناحیه اهر، ۹۰ تخته فرش با مساعدت امام‌جمعه، فرماندار و خیرین و همچنین ظروف آشپزخانه توسط بانوان ستاد تسهیل که بخش خواهران هیئت رزمندگان اسلام وظیفه آن را بر عهده دارد تأمین شد.

طهماسبی به تحویل جهیزیه‌ها در روز عید غدیر نیز اشاره کرد و گفت: جهیزیه‌های تهیه‌شده در روز عید غدیر که از اعیاد بزرگ مسلمانان است با حضور نمایندگانی از کمیته امداد استان، مدیرکل بنیاد مسکن و مسئولان شهرستانی با رعایت عزت و کرامت خانواده‌ها به نوعروسان در اقصا نقاط شهرستان در دورترین روستاها تحویل داده شد.

وی به مبلغ هزینه شده برای ۹۰ سری جهیزیه اشاره کرد و ابراز داشت: برای تهیه و تدارک ۹۰ سری جهیزیه مبلغ ۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال هزینه شد که رقم قابل‌ملاحظه‌ای است از همه خیرین و همشهریان تقاضا می‌کنم تا به ادامه این روند کمک و یاری کنند و روزی برسد که بلافاصله پس از درخواست نوعروسان نیازمند بتوانیم فردای آن روز جهیزیه‌های مناسب و در شان آن‌ها تحویل خانواده‌های آنان دهیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر از برگزاری جشن عاطفه‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس تدابیر صورت گرفته، نظرخواهی انجام‌شده از کلیه استان‌ها و تصمیمات دکتر فتاح رئیس کمیته امداد کشور در سال ۹۵ به‌جز چند موردی توسط مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌ها در میادین شهر برپا نشد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول جشن عاطفه‌ها شاهد رشد چشمگیری بودیم عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها امسال در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول از ۱ الی ۲۵ شهریور به این صورت که همکاران این نهاد با حضور در مراکز و دفاتر خیرین شناسایی‌شده اقدام به دریافت کمک‌های نقدی و جنسی این عزیزان نمودند.

طهماسبی زمان برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها را  دهم مهرماه اعلام کرد و گفت: در روز دهم مهرماه پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های جشن عاطفه‌ها در تمامی مدارس شهرستان برپا خواهد شد و به‌صورت نمادین دریکی از مدارس شهر اهر با حضور خیرین، اولیاء و مسئولین زنگ جشن عاطفه‌ها نواخته شده و کمک‌های عزیزان جمع‌آوری و به دست نیازمندان خواهد رسید.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر به میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مرحله اول جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: در مرحله اول جشن عاطفه‌ها تاکنون ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جمع‌آوری و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد همچنین کمک‌هایی که در مرحله دوم این جشن جمع‌آوری خواهد شد با مدیریت مدیران مدارس بین دانش آموزان همان مراکز آموزشی توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۹۴ از این محل جمع‌آوری‌شده بود ابراز داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال کمک‌های مردم عزیز افزایش‌یافته و به بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برسد ما ۱۱۵۰ نفر دانش‌آموز و ۱۵۶ نفر دانشجوی تحت حمایت داریم که تعدادی از این عزیزان ایتام تحت پوشش هستند و تعدادی دیگر که والدین آن‌ها یا زندانی و بیمار هستند و یا تمکن مالی مناسبی ندارند و نمی‌توانند پوشاک آن‌ها را تأمین کنند از مردم عزیز درخواست می‌کنیم تا در طرح محسنین کمیته امداد نیز شرکت کرده و هرماه فقط با ۳۰۰ هزار ریال دست این عزیزان را نیز بگیرند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر به حضور این مجموعه در برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد شهرستان اهر همه‌ساله در این روزها حضور مستمر داشته و بر اساس تأکید مدیرکل نیز این اقدام ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از برنامه‌های این هفته می‌توان به نشست بصیرتی و روشنگری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر با فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

طهماسبی مساعدت به خانواده‌های نیازمند با حضور رزمندگان و ایثارگران اشاره کرد و گفت: با هشت خانواده نیازمند تحت پوشش به‌پاس هشت سال دفاع مقدس دیدار و دلجویی می‌شود همچنین از همکاران و مددجویانی که در جبهه‌ها و مناطق جنگی حضور داشتند نیز تجلیل می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر در پایان ابراز داشت: همچنین به مددجویانی که خود و یا فرزندانشان عنوان ایثارگری دارند تسهیلات ویژه اعطا می‌شود که حداقل ۳۰ مرود خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.