کد خبر : 90016
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 سپتامبر 2016 - 8:43

لزوم خودکفایی هیات های ورزشی استان در زمینه های مالی

لزوم خودکفایی هیات های ورزشی استان در زمینه های مالی

اهروصال: جمشید نظمی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: هیات های ورزشی استان و شهرستانها باید سیاستی را در پیش بگیرند تا از وابستگی صرف به دولت خارج شوند و به سمت خودکفایی پیش بروند و علاقمندان را وارد بدنه ورزش کنند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، جمشید نظمی در نشست روسای ادارات ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ورزش عامل گسترش اخلاق و فرهنگ در جامعه است.

وی در این نشست افزود :برای دستیابی به یک جامعه پویا باید امر ورزش در برنامه روزانه همگان قرار داشته باشد و نقش ادارات ورزش و جوانان شهرستانها مهم و بارز است.
این مقام مسئول افزود: آن چیزی که در ورزش ٬ یک ورزشکار را ماندگار می کند ٬ منش پهلوانی و اخلاق ورزشی می باشد و ورزشکاران می توانند سفیران اخلاق باشند از همین رو باید در فعالیتهای ورزشی خود رعایت فضائل اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد: ورزش می تواند عامل گسترش اخلاق و فرهنگ در جامعه باشد و داشتن اخلاق ورزشی امری ضروری است و ورزشکارانی که در میادین مختلف حضور پیدا می کنند باید دارای اخلاق حرفه ای و متناسب با شئونات اسلامی باشند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: ورزشکاران زمانی می توانند روح و روان خود را تقویت کنند که اخلاق در ورزش تحقق یابد و ورزشکاران از آنچه اسلام به آنان آموخته است ٬ آگاه باشند.
این مسئول اضافه کرد: اخلاق زیربنای همه علوم از جمله ورزش است و اگر اخلاق در ورزش حاکمیت پیدا کند ورزش مفید واقع می شود و باتوجه به هجمه فرهنگی دشمنان علیه جوانان این مرز و بوم برگزاری چنین همایش های بسیار لازم و مفید می باشد.
وی ادامه داد: با توسعه برنامه های فرهنگی در ورزش قطعا می توان شاهد بروز فرهنگ ناب اسلامی در بین جوانان شد ٬ که این مهم در سطح استان به همت ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و با همکاری بسیج ورزشکاران و سایر نهادها بایستی افزایش یابد.
نظمی خاطر نشان کرد: امید آن می رود تا با گسترش فرهنگ ناب محمدی به ویژه در بین جوانان بتوانیم این مهم را بیش از پیش نهادینه نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : آموزش ، محور توسعه در ورزش و جوانان شهرستانهاست و مقوله ورود علم به ورزش و خروج از ورزش سنتی در ورزش شهرستانها نمود خود را نشان داده و بایستی گامهای مهمتری در این زمنیه برداشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استعدادیابی و شناسایی قهرمانان جدید به ورزش کشور و جهان را اولویت ادارات ورزش و جوانان شهرستانها دانست و افزود : تولید قهرمان هدف ماست ولی بدنبال قهرمان با احلاق اسلامی ، انقلابی و با روحیه بسیجی هستیم و برنامه های فرهنگی جزء فعالیتهای مهم ادارات ورزش و جوانان بوده و ورزش استان در راس برنامه های فرهنگی استان جای دارد و این برنامه ها با پرنگتر و با شکوهتر برگزار شود.
نظمی افزود : استان آذربایجانشرقی مستعد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای انسانی لازم برای اجرای این طرح را داراست و دستگاهها و امکانات در کنار امکانات سالن آماده بوده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.
نظمی در بخش دیگری از سخنان خود  خواستار توجه به ظرفیت بخش خصوصی در شهرستانها شد و افزود : در راستای برنامه های دولت و احکام بودجه از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش را در اولویت نخست خود قرار داده ایم.
این مقام مسئول اظهار کرد: بر اساس احکام بودجه بخشهای خصوصی متوانند نسبت به اجاره مدیریت اماکن ورزشی و خرید زمینهای با کاربری ورزشی و خرید پروژه های با پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد از طریق مزایده در ایمن امر مشارکت داشته باشند.
نظمی اعلام کرد: یکی از راهکارهای مهمی که می تواند به کمک حوزه ورزش در آمده و مشکلات را کاهش دهد، استفاده از مشارکت بخش خصوصی است که در این زمینه با برقراری تعامل های سازنده و مفید با این بخش و با بستر سازی برای آنان ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش بیشتر خواهد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی خصوصی سازی را از جمله اثر بخش ترین راهبردهای دستیابی به اقتصاد پویا دانست و تصریح کرد :  ورزش در دنیای صنعتی از عوامل موثر بر بهره وری ملی هر کشور به شمار آمده و بر رونق اقتصادی کشورها تأثیر مثبت بر جامعه می گذارد.
وی ورود بخش خصوصی به بدنه هیات های ورزشی شهرستانها را مهم دانست و افزود:هیات های ورزشی استان و شهرستانها باید سیاستی را در پیش بگیرند تا از وابستگی صرف به دولت خارج شوند و به سمت خودکفایی پیش بروند و علاقمندان را وارد بدنه ورزش کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تاکید بر نقش رسانه ها بر ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حمایت از ورزش گفت: حمایت رسانه ها و مطبوعات باعث دلگرمی سرمایه گذاران بخش خصوصی در ورزش حرفه ای می شود و این حمایت ها باید در سطح گسترده ای انجام شود و دولت نیز بسترهای لازم را برای این کار فراهم کند.
نظمی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در نشست روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای آذربایجانشرقی در این نشست همچنین بر توجه به رفتار سازمانی مبتنی بر مدیریت اسلامی و تعصب سازمانی ، نظارت و بازرسی بر باشگاهها و اماکن واگذار شده به بخشش خصوصی ، افزایش ارتباط با ورزشکاران ، قهرمانان و هیاتهای ورزشی ، بازدید منظم از هیاتهای ورزشی ، نظارت و پیگیری دقیق ثبت عملکرد در سامانه ها تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حسین دوشنبه , 26 سپتامبر 2016 - 11:18

ورزش استان هم درتبریزمتمرکزشده است!ازآقای نظمی سوال میشدکه چرااستادیوم۵هزارنفری اهرکه درزمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژادکلنگ زنی شده درحدتابلواحداث پیشرفت کرده است؟!ومشکلات زیادی که شهرستان اهردست به گریبان است .مسول ورزش وشهری اهرلطفابه چای وشیرینی مشغول نباشیدحق وحقوق اهررابطلبیدوآزاده باشیدوباوجدان راحت…

نظرات بسته شده است.