کد خبر : 88990
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 سپتامبر 2016 - 13:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ضرورت برند سازی برای ورنی منطقه ارسباران/ مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری جزو پروژه‌های ضروری اداره کل میراث فرهنگی بسته هستند

ضرورت برند سازی برای ورنی منطقه ارسباران/ مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری جزو پروژه‌های ضروری اداره کل میراث فرهنگی

ضرورت برند سازی برای ورنی منطقه ارسباران/ مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری جزو پروژه‌های ضروری اداره کل میراث فرهنگی

اهروصال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: : شهرستان اهر و منطقه ارسباران با داشتن ظرفیت‌های فراوان در بحث اکو توریسم و طبیعت‌گردی که جنگل‌های ارسباران را تلاش می‌کنیم تا سال ۲۰۱۸ به ثبت جهانی برسانیم می‌تواند نقش مهمی در این عرصه بازی کند.

مرتضی آبدار در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره ورنی در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: جا دارد تا از دست‌اندرکاران این جشنواره، همکاران میراث فرهنگی شهرستان، شهرداری، شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنیم که با همکاری آن‌ها این جشنواره برگزار شد.

وی بابیان اینکه هر دوره جشنواره ورنی بهتر از دوره‌های قبلی برگزار می‌شود گفت: باید تلاش کنیم تا نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی و به‌ویژه ورنی در این شهرستان دایر شود و حضور اقتصادی ورنی در جامعه اهر دیده شود که متأسفانه شاهد آن نیستیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برند سازی برای ورنی را ضروری دانست و عنوان کرد: برند سازی و استانداردسازی نقش مهمی در توسعه این صنعت دارد باید تلاش کرد تا با انجام این کار ورنی را در بازارهای داخلی و خارجی به‌عنوان صنایع‌دستی خاص منطقه معرفی کرده و به جایگاه خود برسانیم.

آبدار با ذکر اینکه زمینه فروش ورنی در بازارهای خارجی در برنامه‌های دولت قرار دارد گفت: باید کاری کنیم تا سود این محصول صنایع‌دستی مستقیماً به دست تولیدکنندگان آن برسد و این امر با ورود به بازارهای خارجی و بین‌المللی بهتر و بیشتر میسر خواهد شد.

وی به نقش شهرستان اهر در “تبریز ۲۰۱۸” پرداخت و ابراز داشت: شهرستان اهر و منطقه ارسباران با داشتن ظرفیت‌های فراوان در بحث اکو توریسم و طبیعت‌گردی که جنگل‌های ارسباران را تلاش می‌کنیم تا سال ۲۰۱۸ به ثبت جهانی برسانیم می‌تواند نقش مهمی در این عرصه بازی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای گردشگران عبوری از شهرستان اهر گفت: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی‌های مدون و منظم صدها هزار توریستی که از شهرستان اهر عبور می‌کنند را با ایجاد جاذبه‌های توریستی، ساماندهی بناهای تاریخی و بازارچه‌های صنایع‌دستی در این منطقه ماندگار کنیم که این امر هم به اقتصاد و هم به ایجاد اشتغال شهرستان کمک شایانی خواهد نمود.

آبدار بابیان اینکه بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است ابراز داشت: مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری جزو پروژه‌های ضروری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی قرار دارد طراحی نقشه و کارهای جنبی مانند خرید تجهیزات و ملزومات موردنیاز آن نیز انجام‌شده و به‌زودی مرمت آن آغاز خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.