کد خبر : 87885
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 سپتامبر 2016 - 6:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر بسته هستند

برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر

برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر

اهروصال: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر از برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام در اهر خبر داد.

به گزارش اهروصال، مهدی زارعی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت روز شعر و ادب و گرامیداشت استاد شهریار؛ همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام روز ۲۸ شهریورماه در اهر برگزار می شود.

وی با اشاره به این که نخستین و دومین نظیره سرای منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار، اهری هستند، افزود: علاوه بر پیشتازی شعرای اهری در نظیره سرایی برای حیدربابایه سلام، کثرت نظیره های سروده شده برای این منظومه در اهر و منطقه ارسباران برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام و جایزه ادبی حیدربابایه سلام در اهر اقدامی شایسته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با بیان این که؛ حیدربابایه سلام یک شاهکار ادبی و دربرگیرنده فرهنگ عامه آذربایجان است، گفت: بند بند این منظومه بیانگر آداب و سنن و آیین های زندگی و اندرزها و آموزه های اخلاقی است.

زارعی افزود: گرامیداشت استاد شهریار و ارج نهادن به منظومه حیدربابایه سلام و نظیره سرایی برای آن و ایجاد فضا و زمینه برای معرفی و نقد این آثار از اهداف برگزاری همایش است.

وی همچنین گفت: گردهم آیی سالانه نظیرسرایان حیدربابایه سلام در اهر یک رویداد ادبی بزرگ و شاخص است که درصدد برگزاری آن در سطح کشوری و بین المللی هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.