کد خبر : 85684
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آگوست 2016 - 21:56

زمینه اجرای تئاتر در شهرستان‌ها جایگاه ویژه‌ای در حافظه تاریخی تئاتر ایران دارد

زمینه اجرای تئاتر در شهرستان‌ها جایگاه ویژه‌ای در حافظه تاریخی تئاتر ایران دارد

استاندار آذربایجان شرقی برای اختتامیه دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) پیامی صادر و تأکید کرد؛ آنچه که در حافظه تاریخی تئاتر ایران جایگاهی ویژه دارد، فراهم آوردن زمینه برای اجرای تئاتر در شهرستان‌هاست.

به گزارش خبرنگار اهروصال، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی برای اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) با صدور پیامی که توسط فرماندار شهرستان اهر قرائت شد از تلاش هنرمندان قدردانی کرد.

در پیام استاندار آذربایجان شرقی آمده است؛ هنر، آیینه‌ی تمام نمای هویت فرهنگی هر ملتی است و هنرمندان به مدد هنر خویش ابعاد مختلف فرهنگ آن مرز و بوم را به تصویر می‌کشد و در این میان آنچه که اثر یک هنرمند را برجسته می‌کند گیرایی و پیام غنی آن است که، این شاخصه در آثار هنرمندان هنر نمایش به اوج خود می‌رسد.

هنر نمایش، هنری سیال و پویا است و زمانی که با دانش و اعطای اندیشه توأم می‌شود می‌تواند مفاهیم انسانی و ارزشی را ارائه نماید.

هنرمندان عرصه‌ی نمایش با توجه به تأثیرگذاری این هنر، باید با نگاه تخصصی و توجه به هنجارهای فرهنگی و اجتماعی آثار در خور و منطبق بر فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی تولید نمایند و تبیین خواست‌ها و نیاز مخاطبان مهم‌ترین مسئله‌ای است که این هنرمندان باید در نظر داشته باشند، آنچه که در حافظه تاریخی تئاتر ایران جایگاهی ویژه دارد، فراهم آوردن زمینه برای اجرای تئاتر در شهرستان‌هاست.

که به‌یقین اتفاقی مبارک است و برگزاری جشنواره تئاتر در شهرستان‌ها، زمینه‌ساز رشد و اعتلای این هنر بوده و موجب بالندگی آن می‌گردد؛ چراکه تئاتر بومی، ظرفیتی بالا و هنرمندانی توانا برای تولید آثار فاخر دارد.

جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در واقع محلی برای تجمع و نمایش تنوع و تعدد دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و نیز فرهنگ‌های مختلف است و فضای مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب تئاتر، علاقه‌مندان و منتقدان در کنار هم قرار گیرند و امکان تبادل آراء و افکار داشته باشند.

خدای را شاکریم که در دولت تدبیر و امید، اصحاب فرهنگ و هنر و متولیان فرهنگی آذربایجان را توفیق داده تا آثار فاخر و هنرمندانه‌ی اهالی هنر تئاتر را محور غور و پژوهش قرار داده و امروز شاهد برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران باشیم.

امیدواریم ما نیز با این اقدامات وظیفه‌ی خود را نسبت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم اداء کرده و برگ درخشان بر کتاب فرهنگ و هنر اسلامی بی افزاییم.

امید آن را دارم که حضور مشتاقانه‌ی هنرمندان و تلاش خالصانه‌ی دست‌اندرکاران جشنواره، مورد قبول حق‌تعالی قرار گیرد.

اسماعیل جبارزاده

استاندار آذربایجان شرقی

سوم شهریورماه ۱۳۹۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حسین جمعه , 26 آگوست 2016 - 8:12

آقای استانداررسمش این نبود؟!وظیفه ی شماحضوردراختتامیه ی این رخدادملی بود.یه خورده پاتوازتبریزمیذاشتی بیرون به اهرمیرسیدی.آذربایجانشرقی فقط تبریزنیست!!!

نظرات بسته شده است.