کد خبر : 85415
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 آگوست 2016 - 8:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آبروی فرهنگی آذربایجان شرقی وابسته به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است بسته هستند

آبروی فرهنگی آذربایجان شرقی وابسته به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است

آبروی فرهنگی آذربایجان شرقی وابسته به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بنای فرهنگی منطقه ارسباران بسیار بیشتر است، گفت: آبروی هنری و فرهنگی آذربایجان شرقی در گرو برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است.

بابک نهرین هنرمند اهری عرصه تئاتر و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده کیفیت برخی از نمایش‌های راه‌یافته به بخش اجرای دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) مطلوب نیست، اظهار کرد: تاکنون تنها از ۲ اثر لذت برده‌ام و برخی از آثار نمایشی از لحاظ کیفیتی مورد قبول نیست.

وی بابیان اینکه بایستی در دوره یازدهم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر آثاری که انتخاب می‌شود از نظر کیفیت و محتوایی سازگار با رویداد هنری جشنواره ملی تئاتر کوتاه باشد، افزود: باید تأسف خورد که از مجموع ۲۱۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر خروجی اثرهایی ضعیف باشد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی ادامه داد: معتقد نیستم که از جمع بیش از ۲۰۰ اثر ارسالی تمامی آثار همچون آثار برگزیده باشد و یا شاید پشت پرده انتخاب آثار برگزیده مسائلی وجود داشته که ما از آن بی‌خبر هستیم و از طرفی در دهمین جشنواره تئاتر کوتاه حساسیت بی‌خود بیش از اندازه به چشم می‌خورد.

نهرین با تأکید بر اینکه آبروی هنری و فرهنگی آذربایجان شرقی در گرو برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است، گفت: چگونه برگزار کردن جشنواره برای انجمن نمایش و استان مهم است به‌جای اینکه حساسیت بیش از حد از خود نشان دهیم بایستی به ارتقاء سطح کیفی جشنواره بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران (قره داغ) ظرفیت این را دارد که از جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه میزبانی کند، اظهار داشت: سال آینده باید از گروه‌های نمایشی کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان و روسیه دعوت کنیم تا در جشنواره تئاتر کوتاه اهر شرکت کنند و از طرفی با دعوت گروه‌های نمایشی بین‌المللی سطح جشنواره تئاتر را افزایش دهیم نه اینکه با انتخاب اثرهای ضعیف تلاش هنرمندان را زیر سؤال برد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی یادآور شد: متأسفانه در کشور ما به افرادی که به هر نحوی به سمت اعتیاد کشیده شده و یا در زندان‌ها زندانی هستند هزینه می‌شود ولی برای افراد سالم هیچ هزینه‌ای برای سالم نگه‌داشتن افراد نمی‌شود و مسببان و بانیان جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر افراد فرهنگی و سالمی هستند و همیشه برخی‌ها منتظر این هستند که فرد با انجام کارهای خلاف روانه زندان شود تا برای نگه‌داشتن آن‌ها هزینه کنیم.

نهرین بابیان اینکه فرهنگ‌سازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی کار یک‌شبه نیست بلکه با هزینه کردن در دراز مدت فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر به جشنواره تئاتر کوتاه اهر توجه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که علاقه جوانان به هنر و هنرمند به چه اندازه‌ای است در حالی که جوانان با حضور در فعالیت‌های هنری از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌مانند.

وی در پایان تأکید کرد: منطقه ارسباران و شهرستان اهر با حمایت‌های مسئولان می‌تواند به‌جایگاه فرهنگی و خاستگاه اصلی تئاتر کوتاه ایران تبدیل شود ولی متأسفانه جشنواره‌هایی که تاکنون برگزار شده در شان منطقه ارسباران و اهر نیست، باید به‌جای سنگ‌اندازی در روند برگزاری جشنواره به دنبال راه چاره‌ای باشیم تا جشنواره تئاتر کوتاه اهر را رونق دهیم شاید درگذشته مشکلاتی وجود داشته ولی نباید به خاطر وجود حاشیه و مشکل زحمات هنرمندان نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.