کد خبر : 85414
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 آگوست 2016 - 8:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سهم هنرمندان اهری در تداوم جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران پر رنگ‌تر است بسته هستند

سهم هنرمندان اهری در تداوم جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران پر رنگ‌تر است

سهم هنرمندان اهری در تداوم جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران پر رنگ‌تر است

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کوتاه حمایت می کند ولی سهم دستگاه های دولتی و غیر دولتی، مردم و هنرمندان بسیار پر رنگ تر از دستگاه های فرهنگی دولتی است.

علی محرمی در گفت و گو با خبرنگار اهروصال با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر یکی از سیاست های دولت در زمینه ایجاد شور و نشاط را ایجاد کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر مردم اهر از جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران استقبال چشمگیری داشته اند و آماده سازی و برنامه ریزی در کمترین زمان ممکن با همکاری کلیه دستگاه های فرهنگی و خدمات رسان زمینه ای برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کوتاه ارسباران را در شهرستان ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور بی نظیر مردم در اجراهای گروه های نمایشی نشان گر حمایت و استقبال از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است، افزود: محور اصلی دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی بود و با توجه به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری موضوعات مختلفی در زمینه های گفتمان اقتصاد مقاومتی، احیای دریاچه ارومیه، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی یکی از معضلاتی است که جامعه امروزی را با خود درگیر کرده و بر همین اساس یکی از محورهای ویژه و اولویت دار دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر را بر مبنای پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار داده ایم تا بتوانیم از طریق هنر راهکاری پیدا کنیم تا از آسیب های اجتماعی مخصوصاً اعتیاد و طلاق پیگیری کنیم و مردم از طریق هنر تئاتر به واقعیت های این نوع آسیب ها آگاهی یابند.

محرمی بابیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از موضاعات اولویت دار دولت یازدهم است، گفت: در بخش احیای دریاچه ارومیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر شاهد ارسال آثار خوبی بودیم و مردم اهر استقبال قابل توجهی داشته اند.

وی تاکید کرد: همت هنرمندان عرصه تئاتر و مسئولان در برگزاری جشنواره های متوالی تئاتر کوتاه اهر مثال زدنی بوده و اگر بدون تلاش به این فکر باشیم که دولت این جشنواره را برگزار کند کار به جایی نخواهیم برد و با توجه به منابع مالی و بودجه دولت در حد توان از برنامه های فرهنگی حمایت می کند و شور و نشاطی که در مردم ایجاد شده حاصل تلاش های شبانه روزی هنرمندان این عرصه است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان داشت: اگر برنامه و رویداد فرهنگی و هنری رنگ و بوی مردمی به خود گیرد تداوم و استمرار برگزاری برنامه فرهنگی به آسانی صورت می گیرد و کار فرهنگی زمانی می تواند تاثیر داشته باشد که استمرار و تداوم یابد.

محرمی با تاکید بر اینکه نقش ادارات و مردم در برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر بی بدیل است، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کوتاه حمایت می کند ولی سهم دستگاه های دولتی و غیر دولتی، مردم و هنرمندان بسیار پر رنگ تر از دستگاه های فرهنگی دولتی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از مسئولان کشوری نیز دعوت شده است؟ گفت: در حال حاضر از معاون هنری وزیر ارشاد و مدیران وزارت، استانداری و مدیران هنرهای نمایشی دعوت کرده ایم ولی به دلیل هم زمانی اختتامیه با هفته دولت شاید تداخلی ایجاد شود ولی قطعاً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان هایی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.