کد خبر : 85412
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 آگوست 2016 - 8:55
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اثر ۱۳۰۵ را به خانواده‌های سیزده سرباز جان‌باخته حادثه نی‌ریز تقدیم می‌کنم بسته هستند

اثر ۱۳۰۵ را به خانواده‌های سیزده سرباز جان‌باخته حادثه نی‌ریز تقدیم می‌کنم

اثر ۱۳۰۵ را به خانواده‌های سیزده سرباز جان‌باخته حادثه نی‌ریز تقدیم می‌کنم

کارگردان نمایش سیزده صفر پنج گفت: اثر نمایشی سیزده صفر پنج (۱۳۰۵) را به خانواده‌های ۱۳ سرباز جان‌باخته در جاده رانندگی جاده نی‌ریز تقدیم می‌کنم.

معین جعفری کارگردان نمایش سیزده صفر پنج در گفت‌وگو با اهروصال، می‌گوید: نمایش سیزده صفر پنج به خاطر سربازهایی که آموزش خود را در پایگاه ۰۵ نیروی زمینی ارتش به اتمام رسانده و در حال بازگشت بودند دچار حادثه رانندگی شده و جان باختند به یاد آن‌ها این نمایش را کارکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه گروه نمایشی نمایش سیزده صفر پنج ۱۷ نفره بوده و نقش اصلی این نمایش بر عهده میر عباس خلیفه لو است، افزود: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران برای شهرستان اهر و به‌ویژه جوانان نقطه عطفی در عرصه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود به‌طوری‌که در دوره‌های قبلی نمایش‌های این جشنواره زیر ۵ دقیقه و از ابداعات هنرمندان اهری است.

کارگردان نمایش سیزده صفر پنج ادامه داد: بعدازاینکه مسئولان استانی تصمیم به افزایش زمان نمایش‌ها به مدت ۱۵ دقیقه گرفتند بازهم صحنه را ترک نکردیم و بیشتر از گذشته خودمان را برای حضور قوی در جشنواره تئاتر کوتاه آماده کردیم و افتخار می‌کنیم که شهرستان اهر چهارمین نقطه‌ای از جهان است که جشنواره تئاتر کوتاه را میزبانی می‌کند.

جعفری اضافه کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر بهترین فرصت برای جوانانی می‌تواند باشد که به هنر تئاتر علاقه‌مند هستند و یا حتی گروه‌های نمایشی حرفه‌ای که در این جشنواره شرکت می‌کنند برای اهر و اهری‌ها سکوی پرش به سمت جلو خواهد بود.

وی بابیان اینکه بنده از سال ۹۲ کار تئاتر را شروع کرده‌ام و در اولین حضور جایزه برتر جشنواره تئاتر کوتاه اهر را کسب کردم، گفت: باوجود اینکه برخی‌ها در روند برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر کارشکنی می‌کنند با این حال گروه‌های نمایشی شهرستان اهر و هنرمندان قوی به کار خود در صحنه تئاتر ادامه می‌دهند.

نمایش سیزده صفر پنج (۱۳۰۵) با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره فوت ۱۳ سرباز در حادثه رانندگی جاده نی‌ریز در دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر آماده‌شده است و نکته جالب نمایش سیزده صفر پنج این است که کارگردانی نمایش خود دوران سربازی را سپری می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.